År 2008

2008 börjar gå mot sitt slut,
här är en sammanfattning genom mitt 2008!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Körde bil och åkte utomlands med mina kompisar och utan föräldrar samt gick ut på krogen. Flyttade ihop med en annan familj till nykvarn, som jag aldrig bott med förut. Säkert massa andra saker, men nu står det still i huvet.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Mja, till en viss del. Mitt nyårs löfte var att få en snyggare figur. Så jag och mamma började på Vilkt väktarna tillsammans. Mest som en kul grej, samt att lära oss laga och äta nyttig mat. Jag gick ner X antal kilon men nu är dom tillbaks igen, plus lite till. Tuvärr, men snart ska jag och Malin börja på Friskiss och Svättis. Så jag kör på samma nyårs löfte igen.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen nära vän. Men en bekant, hehe!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur var inte.

5.Vilka länder besökte du?
Turiket

6. Är det något du saknar från år 2008 som du vill ha år 2009?
Värme, bad och partajj med mina två bästa vänner.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Hmm, var det den 16 Aug? Då vi drog till Alanya. Detta är en resa jag sent kommer att glömma.

8. Vad var din största framgång
2008?
Hm, framgången var kanske att jag fått ett jobb nu på slutet av 2008. Och att tjäna pengar är väl en framgång?

9. Största misstaget?
Oj! Tror inte att jag gjort något jätte misstag. Visst kan jag göra eller säga tokiga saker ibland, men det gör jag ju hela tiden, varje år.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk är jag då och då. Men inte mer eller allvarligare än vanligt. Och jag har lyckats hålla mig fri från skador också!

11. Bästa köpet?
Hmm, lite sommar skor, en rosa väska, mina vinerstövlar, en Kanin, ett as skön morgonrock. Hmm.. massa saker, men minns inte allt ju.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Min biljett till Alanya samt pengar att leva för där nere.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Såklart! Mina vänner, pojkvännen, resan, jobb samt lyckan att klara uppkörningen...

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
I kissed a girl, I´ll do like a truck. Eller vad den nu heter! Sedan en massa party/ sommar låtar som påminner om Alanya.
Speciellt. This is the life!!!!!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, helt klart! Men visst har man sina depp perionder. Men i det stora hela har det varit glatt!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och pluggat.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Kanske häckat mindre och varit en soff potatis. Alltså, tränat mer... iaf nu i slutet på året. Men innan det när jag var med i VV utförde jag någon form av träning varje dag. De ni!

18. Hur tillbringade du julen?
Julen firades hemma hos kusinerna i Enhörna, med massa mat, tomte och klappar. As always.

19. Blev du kär i år?
Jag är fortfarande kär i Chrille sen snart 2 år tillbaks. Men jag blev lite kär i min kanin unge när jag såg henne för första gången, världens sötaste kanin.. helt klart.

20. Favoritprogram på TV?
idol, bonde söker fru och ensam mamma söker
 
21. Bästa boken du läste i år?
Väldigt pinsamt att säga det här... men jag har inte läst någon. Utom min teori bok, räknas den?

22. Största musikaliska upptäckten?
Det har jag ingen anning om?

25. Något du önskade dig men inte fick?
Jajjamen, men det håller jag för mig själv *lip*

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
var ute på krogen i sverige för första gången i mitt liv, med lite vänner. Inann det var det middag hemma hos mig.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, men det finns det väl alltid? Jag tror tuvärr inte att man någonsin blir nöjd, utan vill hela tiden ha mer.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Bekväm, har blivit mycket strumpbyxor av olika salg. Och i sommras hade jag nästan alltid shorts. Sedan lite enkla tröjer och linnen till det. Och randigt, köpte jag mycket i sommras.

29. Vad fick dig att må bra?
Sommaren!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen på... låter lite hårt! Men någon snygging som kom i rutan i år, var Idol Robin. Den där blicken... Grrr!

32. De bästa nya människorna du träffade?
Fanns många bra och några var lite bättre!

31. Vem saknade du?
Någon som jag träffar alldeles för sällen






Jag har aldrig varit så skoltrött som jag var det här året.

Robin.B fick mitt hjärta att smälta, nästan.

Jag har aldrig varit så beroende av ett pogram som detta. Och Andra avenyn har aldrig varit så bra, som det var varit i år.

Jag fyllde 18 i år. Kalas hemma hos mig!

I present fick jag bla. en kamera som jag använts flitigt, men nu är den där sladden borta :(

Första gången jag kört bil.

Flyttade till villa. Så hej då, liten ballkong och hej stor ballkong och tomt. Har inte haft tomt sen jag bode i Enhörna och det var några år sedan. Men det var härligt att ha den tillbaks, iaf i sommras..

Jag fick bli delägare till en studdsmatta det här året också. Så det blev en del hoppade och solade på denna. Me like!
'
Vi skaffade oss också ett bubbel bad, så jag har aldrig badat så mycket utomhus denna vinter, som den här.

Det här året träffade jag och Malin våra gammla klass kamrater för första gången på flera år. Kul!

Blev en del utångar, med bla. Spättan...

Och Ida, såklart...

Det här året lärde jag mig att dricka öl och....

äta lök både gul och röd innan vågade jag klappt titta på de...

Jag har heller aldrig betällt sallad på donken tidigare, men nu tar jag inget annat när jag är där.

Det här året tillbringades mycket hemma hos Chrille. Ett tag trode min familj nästan att jag fylttat dit.
Jag fixade även en del hemma hos han, bytte gardiner m m...

För första gången på typ 100 år, fick jag för mig att färga håret. Lite mörkare. Men det varade inte länge innan det blev blont igen.

Jag Ida. E och Malin har börjat umgåts liiite mer tillsammans igen, Kul!

Jag har nog aldrig fårtt så mycket maskor eller hål i mina strumpbyxor som i år.

Det här året tog min concelerslut frå Make Up Strore slut, men morgon ska jag köpa en ny. Jag har kommit fram till att jag inte klarar mig utan den.


Jag hade den bästa sommaren på länge...och bodde i min älskad jeans jacka under en period..

Jag gjorde också mitt livs bästa 2-hand köp. Min rosa mocka väska och Ida blev väldigt.. väääldigt avis. Hihihi!

Ibörjan av sommaren 2008 var riktigt varm. Det var också första gången jag gav mig ut på sjön med två tjejer. Det slutade med att vi inte fick i gång båten men det är en annan femma....

Det blev en del skratt och alkohol det här året också.

... framför allt i Alanya (första gången i mitt liv, som jag har druckit i en hel vecka i sträck) Hujeda mig!

Samt party en hel vecka, jag har nog heller aldrig varit så svättig i hela mitt liv, som det här. Alltså, när vi var ute och dansade på kvällarna. Jisses vad vi lökade!

Jag skaffade mig en Norsk extra mamma...

Och en kanin unge..

Mitt klass fotto har aldrig varit så snyggt som i år...

Vi var snygga

Jag fick testa på att klättra för första gången också, dock inte min grej!

När vi flyttade fick jag äran att välja rum först, bara för att jag är stekig.

Min första paket outfit....

För första gången i mitt liv... redovisade jag helt själv. STOLT!
(här är ett papper från min power point)
I ettan klarade jag inte änns av att redovisa tillsammans med Elin och Ida. Jag fick panik började böla och sprang där i från. Men nu har jag gjort det helt själv, framsteg!

Fick ju mitt första rikiga jobb i år också.. som sagt. Alltså ett jobb och inget sommarjobb.



Ja, det här blev nog mitt livs längsta blogg inlägg också.


Kommentarer
Postat av: Späättan

Det var kul att läsa detta gumman: )

Intressant!

2008-12-29 @ 07:47:04
Postat av: lääään

va bra :D Du borde också göra den där listan, vettja! Ha nu det så himla bra i Karlstad, så hörs vi snart. <3

2008-12-29 @ 11:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback