Spola eller inte spola, det är frågan!

Bill och Bull! ( bilden är tagen direkt när jag köpte dom, så nu är dom fetare och risigare, var även shysst och köpte en större skål;) )


image203image204















God kväll!

Jag sitter här med besluts ångest över hur jag ska göra med mina stackars firrar. Jag har två st i en skål sen snart typ två år tillbacks. Men nu börjar bill och bull bli riktigt gammla och trötta, dom brukar spendera sina dagar med att ligga och flyta på ytan och ibland även upp och ner. Vilket tyder på att dom inte mår helt ok, och nu när ja ska flytta så känner jag inte att jag vill ta med mig två halv döda fiskar. För fiskar ska vara fina att titta på, dom ska simma runt i skålen som galningar. Så ibland funderar jag på att spola ner dom i toan innan jag flyttar då ra, men samtidigt så känns det as taskigt. För att ibland så simmar dom runt lite ju, jag menar det är ju faktist ett liv, men dom verkar ju lida ibland och så... ååh hur ska ja göra?
Har en även en till fisk som jag fått av Ida som även heter Ida, så Ida du kan vara lung jag ska inte spola ner dig!
Vilket Chrille tyckte, han tyckte att det var onödigt att ta med sig en ända. Och att det då var bättre att köpa 3 nya på samma gång eftersom att dom ända bara kostar 29 kr st. Task mört!
Nu har jag något att tänka på över natten, för att imorgon gäller det.. spola eller inte spola?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback