Önska mig lycka till!

Okej! Då kör vi! Här om dagen läste jag i en tjejs blogg om den så kallade soppdieten. Tyckte att det lät väldigt intressant och nu har jag bestämt mig för att testa. 
Malin kikade förbi för ett litet tag sen och vi läste mer om dieten tillsammans och hon valde att också haka på. Så vi gick till Ica och handlade alla ingridienser men skippade selleri och tillsatt lite zuccini istället. Är nog inte hela värden, huvudsaken är att man har all jäkla lök. Som jag förövrigt precis har stått och skurit samtidigt som jag har tårkat tårarna. Håller på att kocka soppan just nu... så jag har tills imorgon, då jag börjar. Ska bli rätt spännande... går man verkligen ner så mycket? På en hemsida var det ca 3 av 20 som det inte fungerade för. Men de andra hade skrivit att de gått ner allt mellan 4-7kg i veckan, helt sjukt ju. Självklart går man upp lätt när man väl börjar äta vanlig mat igen, men det här är i alla fall som en spark i baken.



Soppdieten
, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kg. Soppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.


Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:
  • 6 gula lökar
  • 1 kålhuvud
  • 4 morötter
  • 1 selleristjälk
  • 2 gröna paprikor
  • Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan
  • 2 burkar krossade tomater
  • 3 buljongtärningar
  • 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.


Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1:
Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, ej banan.

Dag 2: Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, ej ärter, bönor och potatis.

Dag 3: Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, ej banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.

Dag 5: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.

Dag 6: Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.

Dag 7: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.


Kommentarer
Postat av: Spättan

LÄN VI GLÖMDE SELLERIN JU :o

2009-12-17 @ 12:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback