Bara skoja lite med er...

Även jag måste bara skriva lite om vad Ida gjortde idag. Så himla kul och lite pinsamt...
Jag, Ida och Malin åkte med Elin till stan efter lektionen, Ida måste först hem och hämta en sak innan vi kan åka till stan.
Hon ringer mig lika snabt som hon går ur bilen och säger att det luktar brandrök i hennes port (vi andra sitter kvar i bilen)
Ska jag ringa brandkåren? frågar hon då. Ja det är klart säger jag, som trode att det verkligen luktade.
Hon ringer upp mig igen, efter att ha pratat med brandkåren och hon måste vara kvar tills dem kommer. Så jag och Malin hoppar ut och väntar på brandkåren tillsammans med Ida och Elin åker hem. Men när jag och Malin kommer in i porten tycker ingen av oss att det luktar rök, möjligtvis ett varmt element eller en varm plattång typ.
Man ser Idas skräck i ögonen som har ringt hit brandkåren och vi inser ganska snabt att det var rätt onödigt. Men snart dök det upp en liten bil med tre brandmän, de går in och kollar läget och det förstår ganska snabt att det inte brann... en av killarna sa att det luktade blöja? Hmm...
Nån minut där efter kommer det två stora brandbilar, haha! Fan vad vi skrattade, iaf jag och Malin. Ida ville nog bara mest snabt där i från. Men som dom sa, man kan aldrig ringa för mycket. Nästa gång kanaske det brinner på rikigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback