Man blir mer påverkad än vad man tror

Timmarna på jobbet gick snabbt idag, tänk vad påverkad man blir av kunderna. Idag hade jag en tant  äldre dam som kom och handlade i min kassa tillsammans med hennes gubbe. Han står och packar medans hon ska betala..
- 625 kr säger jag.....
(Tanten drar kortet)
- Det medges tuvärr inte, det finns inte tillräckligt med pengar!
Gubben ropar och undrar vad det är som är fel och kommer fram till kassan, tanten förklarar att det inte går egenom så gubben drar sitt kort istället och går ner och packar igen.
Då "viskar" tanten till mig att....det var som fan klart att pengarna inte räckte, jag var ju och handlade på REAN igår...hiihiihihhi!

Det kanske inte låtar så kul just nu, men det var det vill jag lova! Grejen av att hon verkligen tänkte vara snäll och betala, fast hon viste att kortet var tomt. Men säger ingenting för att verka bra och för att hon skulle få plocka på sig allt hon ville. Som typ.. (Bry dig inte om att jag tar den där krämen, jag betalar idag)
Men inte ett öre fanns på kontot eftersom hon shoppade loss på rean igår och de visste inte gubben någonting minnsan.
Ja, tänk vad mycket roligare allt blir av att mötas av trevliga glada människor/kunder istället för ett gäng dö-nickar som man bara vill ge ett skott i pannan eller hälla en hink med ko gössel över. Vissa skulle jag vilja ge en kurs i hur man drar ett Ica kort och hur man ser att bonusen är dragen (gick det bra? gick kortet in? Har jag fått min bonus?) Eller varför inte sätta en lapp i pannan där det står (påminn mig om att ta en eller flera påsar) Iställer för att köra samma sak varje gång- Ojjjj.... jag glömde visst påse. heheheh! Även fast ungen står borta vid bandet och ropar på påsar! Ne, men varför inte vänta tills man betalat så tjänar man 1,50. Åh! Ja, nu hajjar. Påverkad av kunderna blir man verkligen!

Nu är det dags att lägga sig, klockan börjar bli mycket! Kramizzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback