Lokalt väder, det var bara förnamnet

Kom precis hem från Nykvarn, var där och matade kaninerna nu när alla där hemma är borta i fjällen.
På väg hem igen, så små snöade det lite när jag åkte från huset. En bit inne på motorvägen, körde jag helt plötsligt in i ett vinterland. Det var som att köra bil i en dröm, det var vit överallt.. jag såg varken fram eller bak, inte vägen ingenting. Det blåste som bara den, så hela bilen drogs åt alla håll och kanter. Skruvade ner min dunka, dunka musik och saktade ner till 80. Skit obehagligt! Men sedan helt plötsligt avtog det och himmelen var blå igen och det hade nästan slutat snöa. Lokalt väder kallas det, usch jag gillar inte lokala väder när jag kör bil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback