Jag ska bli med bil!

Inom kort blir jag inte bara en lägenhets ägare, utan även en bil ägare. Men än så länge är jag bara lägenhet och parkerings ägare. Ställde mig i parkerings-plats-kö för bara några dagar sedan och fick en p-plats redan igår. Kunde inte tacka nej, även fast jag inte har en bil idag. Eftersom att man vanligtvis brukar få vänta i år och dar för en plats, så tackade jag ja! Så nu behöver jag bara en bil. Jag och mamma har precis kikat runt lite på blocket och hittat några som verkar hel okej. Jag kan ju inte förvänta mig värsta pärlan, eftersom att jag inte kommer att ha råd med det. Men någon som är helt okej, alltså inte för rutten, så att den går sönder och är dags att skrota nästa dag. Men någon som ändå duger att åka med till jobbet, för det är den korta rundan jag mestadels kommer att åka. Eftersom att jag stänger så mycket och slutar så sent nästan alla gånger jag jobbar, så är det inte så poppis att åka buss. I alla fall inte i den här stan!

Det är ändå en del att tänka på. Den ska vara skattad och besiktad, den får inte gått fööör långt och så vidare. Är så kass och ointresserad av bilar. När jag skulle söka i sök fältet, så kom jag på tre bil sorter, sen sökte jag bara på bil. plus (liten bil) men vadå, det gick ju as bra. Kolla vad som dök upp. Dessa två ligger bäst till just nu....
Klicka för att se nästa bild
Klicka för att se nästa bild

Kommentarer
Postat av: Emelie

ahaa okej, men gud vad bra att ni fortfarande kunde vara tillsammans iallfall, jag hade nog fan gett upp där säkert, men gud vad kul ändå! jag hoppas det går bra mellan oss med flytten och de, men ibland blir det bråk och då är jag skeptisk men det går ju över ;P



vad kul att du ska skaffa bil föressten!! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback