Strömavbrott, vin & Stockholm!

Idag blev det strömavbrott tre gånger när jag jobbade idag. Allt blev mörkt, maten i frysarna började tina och kassorna slutade fungera. Irriterade kunder lämnade ifrån sig sina fulla kundvagnar och vi hade en del att göra. Men i allt kaos, så var det ändå rätt kul. Vi fick gå runt och bjuda på glass och det är ju inte var dag liksom.
Ikväll ska jag och Chrille gå upp till Rasmus och Erika (våra grannar) och dricka ett eller två glas vin. Mysigt!
Men inte mer än så, för att jag måste vara pigg och glad imorgon när mamma och Jocke kommer och hämtar mig klockan åtta. Vi ska ta tåget upp till Stockholm, sedan båt vidare till fjäderholmarna för att sola och bada hela dagen. Sen sova på hotell vid skansen, på Torsdag är jag också ledig och då blir det lite shopping och lunch i gamla stan. Ska bli så mysigt att få umgås lite med mamma och lillebror. Är ju inte var dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback