Kattskit

Tiden på jobbet gick jätte fort. Kassa ledaren frågade om jag ville gå hem en och en halv timma tidigare och jag var inte ens sugen på det och tur var väl de eftersom det är 100% OB idag. Mamma kom förbi på jobbet idag också och lämnade hennes bil och bil nyckel så jag kunde ta bilen hem, så skönt att slippa stå och frysa på busshålls platsen och så får jag ju använda den imorgon med ;-)
När jag kom hem så höll jag på att syp. Torsten gick nyss in på lådan och gjorde tvåan, efter det kommer han upp i soffan och lägger sig i mitt knä. Det bokstavligen stinker kattskit. Jag kollar efter och ja, det verkar ok där bak. Efter minst en minut så står jag inte ut, tar med mig honom in på toan och kollar ordentligt under svansen. Där har det smetats in en hel klutt med skit. Som osade upp i mitt ansikte och jag kände hur spy reflexerna satte igång. Det var bara att ta fram saxen klippa bort de värsta i med honom i badet och duscha honom med dove schampoo (måste skaffa oss katt shampoo) nu är badrummet helblött, det var ju inte det enklaste att duscha honom. Han är jätte smal och går för tillfället runt, runt och runt och försöker jaga sin egen svans som han nu ser väldigt bra. Ja, det var väl allt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback