överansträngd?

Aj mina smalben!

Kände av de redan lite i början av veckan att det värker på framsida smalben. Men idag blev det olidligt, gick ut fem minuter tidigare från passet (som för övrigt var skit kul och skit jobbigt). Det känns som växtvärkX100 plus blåmärkenX100 det gör färmst ont när jag springer/joggar/höga knän/step osv och det gör ont i själva skelettet/benen. När jag skulle gå till bilen på väg hem var de nära att tårar och jag gick som om jag hade bajs i brallan. Aja, nu har jag duschat benen röda i skållhett vatten och de känns lite bättre. Någon som vet vad det kan vara? Har säkert något att göra med att jag har tränat som en tok i två vekors tid och varje dag sen i måndags.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Benhinneinflammation. troligen för att du gått från att träna väldigt lite till desto mer. att ha rätt skor är också jätte viktigt för att slippa Benhinneinflammation, löplabbet hjälper till att testa ut rätt sko för hur du sätter ner dina fötter. att stretcha vaderna ordentligt varje dag kan hjälpa att få ner besvären

2012-01-12 @ 20:39:12
Postat av: Linn

Tack!

Har läste lite om de och låter som att det kan vara på G till det iaf. Så typiskt just i Januari månad att ta tag i beach 2012 stenhårt. Från att träna två gånger i veckan till att dubbla det eller mer. Men men, får vila ett litet tag. Mina skor är iaf väldigt bra :-) så det är ju tur, för tränings skor är inte gratis.

Postat av: Anonym

Benhinneinflammation, ja hade så när ja löptränade förut. Man får ta de lite lungt och vila mellan dom gångerna man belastar smalbenen. Inte kul, riktigt jobbigt det där :/

2012-01-12 @ 21:25:59
URL: http://Merbruden.blogspot.com
Postat av: Linn

Ja, de suger!

Men som sagt, får vila mig lite från träningen några dagar... även fast jag inte vill!

Kramiiis

2012-01-12 @ 21:49:51
URL: http://linnsaan.blogg.se/
Postat av: Ida

Samma som jag hade förut! Olidlig smärta! Va försiktig bara för en benhinmeinflammation som man inte tar hand om kan sen ta upp till ett år att läka. Vila, massage, inflammationshämmande värktabletter, stretch. Det finns även bemhinneinflammationsstöd på om det är stadium/intersport eller Apoteket.

2012-01-12 @ 22:09:33
URL: http://sucre.blogg.se/
Postat av: Linn

Usch! Det vill jag inte, ska vila min nu iaf. Men så typiskt när man äntligen kommit igång på riktigt igen. Tack för tipsen iaf :-)

2012-01-12 @ 22:22:10
URL: http://linnsaan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag hade exakt sa forut ocksa nar jag sprang mycket. Det kanns om att musklerna svullnar upp i vaden?

Tank pa att aldrig springa pa asfalt eller for hart underlag, spring pa gras eller i skogen.

Jag brukar stanna upp och lixom dra ut muskeln fran benet. du har ju ett ben i mitten av smabenet, om du trycker in handen lite och drar ut muskeln utat fran benet sa brukar det slappa lite :)

Det behover inte vara benhinneinflammation, oftast sa ar det tydligen inte det! :)

2012-01-13 @ 01:30:05
URL: http://usandra.blogg.se/
Postat av: Linn

Okej, skönt att höra :-)

Jag får helt enkelt prova att dra lite och hoppas på att det släpper!

:-)

2012-01-13 @ 09:15:40
URL: http://linnsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback