bil fix

Imorse har jag varit och fixat med lite bil-grejer. Mina vindrutetorkare har tyvärr börjat ge upp och är super trötta, så att jag kände att det var läge att ta tag i det nu då det knappt går att köra om det regnar. Åkte först till Mekonomen för att få ett prisförslag då jag pratat med en kille där innan för ett par dagar sen. Den lilla killen i kassan var dock ute och cycklade med sina "det kostar nog inte mer än en femtiolapp". Bara att dom ska öppna motorhuven på bilen och kolla lite kostade 650:- och sen med allt jobb och tillbehör så var vi uppe i 5500-6000:- Man tackar! Jag tyckte dock inte att det lät som en bra affär så jag åkte vidare till en verkstad som jag har varit på förut och varit nöjd med. Han gav mig ett fast pris på 1000:- Lite skillnad va? Fick en tid redan på Fredag morgon :-) Efter det beskedet kände jag mig rätt lättad vill jag lova, inte för att jag ser fram emot att betala 1000:- för en lagning på bilen, men det var sån stor skillnad på priset jag fått innan så att jag var glad ändå. Åkte och tvättade bilen också, innan jag åkte hem och åt frukost. Tvättade den både invändigt och utvändigt, så nu är den ren och fin. Nu ska jag strax sätta på mig träningskläderna sen väntar ett stepp pass :-) Sist jag var på step var snart två veckor sen kanske? Eftersom att jag jobbar kvällar nu så får man "ta de passen som finns". Så nu är jag super laddad!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback