i valet och kvalet

Efter elva timmar på jobbet igår var jag rätt färdig när jag kom hem. Trotts det fick jag nått ryck och kände att jag också ville gå ut och fira lite halloween, efter att ha varit hemma en stund. Så min plan var att möta upp de andra på berget och ta bilen dit, så jag började att fixa mig lite smått och klockan var strax efter elva när jag var klar. I samma veva, kikar jag mig själv i spegeln och frågar mig själv vad jag håller på med. Tvättar då bort allt smink över handfatet, sätter upp håret i en knut på huvudet och byter om till nattlinnet. Somnar sen i soffan framför nån film. Lite lusigt hur ena sidan av mig "inte ville missa något" och träffa både vänner och pojkvän ute. Medan andra inser hur trött och sliten jag kände mig och insåg sen att jag inte alls skulle ha så kul på krogen utan skulle störa mig på fulla människor och bara längta hem till sängen. Hur som, nu är det snart dags för ytterligare ett par timmar på jobbet. Innan det har jag hunnit med att städa samt att tagit en promenad med mamma. Alltid något! Men nu är det time att föna håret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback