med enkla hjälpmedel

För någon vecka sen så bytte jag ut lite små saker i köket. Köket var det rummet jag var minst nöjd med här hemma. Eftersom jag hatar vårt höga köksbord så har jag tidigare inte ens orkar bry mig. Jag och Chrille har bestämt oss för att inte köpa ett nytt. Eftersom att mål och dröm är att flytta om ett år eller två så känns det som en alldeles för stor utgift att köpa nytt köksbord med stolar. Så vi väntar tills den dagen så det passar just där. 
Hur som helst så har jag nu piffat till det på annat vis. Och helt plötsligt så stör jag mig inte lika mycket på bordet när det andra kom på plats, just eftersom att det är inte längre det första man ser. 
Jag har bytt ut tavlor och kökslampan. Det är väl egentligen det största. Och ändå fast köket har fått en helt ny stil så är det med lite pengar och mycket gammalt som nu ser ut som nytt. 
Kakaoögon-tavlan har ni säkert sätt sen tidigare, som är väldigt populär just nu. Min tavla kostade 0kr då jag hade ramen hemma och skrev ut motivet på jobbet. Det gamla burkarna har jag fixat idag. Klätt in i marmorplast och sprayat locken svarta. Nu hör burkarna ihop, vilket det tidigare inte gjorde. 
Jag har även sprayat lampfoten i fönstret. Den var tidigare i silver och den hör nu ihop med resterande saker. Två av de nya ljuslyktorna fyndade jag på myrorna för 10kr. Sprayade den ena svart och den andra i koppar. 
Osv osv. Nu har köket fått en helhet och det är en och samma stil där inne. Innan kändes det bara så rörligt. Så med små hjälpmedel så blir gamla saker som nya :-) 

Innan:

Efter: 


Kommentarer
Postat av: Elin Löwstedt

Jättefint, Linn! Du är verkligen duktig på att pyssla hemma tycker jag :) Och så kreativ! Den där marmorplasten måste jag undersöka närmre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback