välkommen vecka 18

Idag går vi in i vecka 18. Om två veckor har vi gått halvvägs. Vi kan lika gärna vara halvvägs nu, eftersom de säger att bebisen kan komma plus minus två veckor (före, efter) beräknat datum. 
Känns som att tiden går fort just nu och magen växer och det händer massor med den lilla i magen. Har tre gravid appar och läser dom slaviskt inför varje ny vecka. Det är ungefär samma känsla som att öppna en ny lucka i sin chokladkalender när man var liten, som att läsa om den nya gravid veckan. 

Har haft lite ont i magen de senare dagarna, som mensvärk. Livmodern som växer. Just nu är den lika stor som ett bebishuvud vilket jag tycker låter jätte stort och där av en liten förklaring till varför magen växt till sig. Någonstans måste ju allt få plats som händer där inne? Men jag tycker det är mysigt och spännande iaf just nu. 
Nu börjar även bebisen bli väldigt aktiv i magen. Den gör kullerbyttor, sparkar och vrider på sig. Så nu finns det möjlighet att känna det första fösterrörelserna, iaf innefrån. Men det kan lika gärna dröja en eller några veckor till. Längtar tills de riktiga sparkarna kommer igång så både jag och Chrille kan få känna. 

Ja, mycket tankar och längtan just nu. Mår även nu fortfarande väldigt bra. Det enda som jag märker av är att magen, rumpan och låten växer. Japp, tyvärr det sist nämna också. Skulle testa lite sommar kläder inför resan. En kjol och ett par shorts gick inte ens över rumpan. Vilket förvånade mig. Men sånt är livet. Spelar tydligen ingen roll hur många promenader jag tar eller hur mycket jag klivet upp och ner på den där step brädan. Jag kommer tydligen att bli bredare över höfterna oavsett. 

Här kommer en magbild, jag är extremt dålig på att fota magen. Har inte tyckt att de varit så mycket att ta bild på innan. Men nu börjar det som sagt att hända grejer så kanske börjar jag fota mer. 


Kommentarer
Postat av: Elin Löwstedt

Fota magen! Det är så himla kul att ha efteråt! Jag tog alltid på samma plats varje vecka, så det verkligen går att se skillnaden som blir :) Och om höfterna blir bredare, SKÖNT! Då finns det mer för bebisen att sitta på :)

Svar: Ja de är ju kul att ha. Ska fota varje vecka från och med nu, jag med. Som sagt kul att kika tillbaka på sen :-)
Linn


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback