snart tillbaka

Bloggen hamnar inte på prio listan just nu. Så jag tänker att jag tar en liten pause från bloggandet så är jag snart tillbaka så fort vi fått lite mer ordning här. 
En snabb uppdatering på vårt fixade. 
Alla väggar är vitmålade utom kök, som idag har spacklats och väntar på en omgång med vit färg. 
Alla tak är vitmålade och golvet i köket har rivits ut. 
Tapeterna i S rum är uppe och det blir så bra där inne. 
Det som återstår just nu är som sagt målning av kök samt att få upp kakel där inne. 
Sen allt golv ska upp, förhoppningsvis kommer hjälp nästa vecka så håller tummarna på att det är färdigt tills nästa helg. Sedan ska även alla snickerier målas, som bla lister runt dörrar. Då dom tyvärr är mörkbruna. 
Vad mer? Jo hela trappan som är i furu ska bli vit och toaletterna ska eventuellt få en omgång med lite färg. För att det ska kännas frächare. 
Puh! Ja de är mycket kvar att göra även om vi kommit en bra bit på vägen. 

Mitt lilla projekt under dessa dagar har varit att göra ordning en gammal kista som var ett loppisfynd. 

Slipade ner den och tog bort alla beslag, sedan grundmålade jag den i vitt innan jag målade två lager av en ljus grå färg. Och så på med beslagen igen. Nu står den fint i barn rummet och passar perfekt att ha leksaker i och annat som man inte vill ska vara framme. Målade även om en liten barnstol i samma grå nyans så det matchar varandra. 
På kistan ligger en pläd och nya kuddar som jag köpte här om dagen, kommer från mio. 
Hela rummet kommer gå i ljusgrått, vitt och rosa. Längst tills jag får sätta upp tavlor och sånt kul, men det känns inte som att Chrille prioriterar det nu i allt kaos här hemma. 

Så på återseende så lovar jag att det kommer roligare inlägg sen. Framförallt om ni är sugna på att se före och efter bilder! 

Innan: 

Efter: 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback