dagen som gått

Idag kom Chrilles syster Carla över på besök. Vi åt frukost tillsammans efter hon lämnat killarna på dagis respektive förskola. 
När det vad dags att hämta dom igen så tyckte hon vi skulle följa med dom hem. Vilket vi gjorde och stannade på middag och fick skjuts tillbaka och kom hem för en timma sen. 
Hon är så fin med Selma och det märks att Selma tycker om henne. Hon har jollrat och skrattat hela dagen. Så mysigt nu när hon börjar "prata" och börjar sakta men säkert bli en egen liten individ. Carla vill till och med byta alla blöjor haha, så jag har haft barnvakt hela dagen och inte behövt göra någonting.
Just nu sitter jag i soffan framför tvn med en kopp te. Ska snart hänga en maskin tvätt sen hoppas jag på en tidig kväll. 
Chrille jobbar natt och det ogillas starkt men det går bra. Hoppas på en bra natt, vi har alltid bra nätter men det händer att mamman blir pigg efter att ha matat och tar svårt att somna om. Vilket resulterar i att jag tar fram mobilen och då är det kört. Men jag har mig själv att skylla men ibland är det så vårt att somna om helt enkelt. 


Fick med mig lite påsar med Ica eco te hem från Carla. Så gott te. Te kan vara en räddning många gånger när jag är sötsugen. Även om en kopp te inte kan mäta sig med en påse godis men det känns ibland som de dämpar suget en aning. Jag är nu inne på min fjärde vecka med Viktväktarna och det går riktigt bra. Är så stolt över mig själv att jag håller i det. Hör inte till vanligheterna. Jag har invägning på fredagar så hoppas såklart på att det rasslat till på vågen även denna vecka. Hittills har jag tappat 3,6kg på tre veckor och det får jag vara nöjd med! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback