viktväktare

Två veckor har gått av mitt "nya liv", mitt liv som viktväktare. Har inte velat skriva det här än förän jag såg hur det gick för mig och om jag kunde hålla det. 
Har vart duktig i exakt två veckor och räknat mina points och måttat min mat. Det har visat resultat. Inga jätte siffror men ner går det. Första veckan gick jag ner 0,8kg och idag vägde jag mig igen och hade gått ner 1,2kg. Så exakt 2kg på två veckor. Nu förtiden så betalar man sitt medlemsskap och så laddar man ner en app, där söker man på recept och lismedel och lägger in på sin sida. Det är jätte smidigt och är inte alls en ansträngning, jag menar man håller ju redan på en del med telefonen som det är. Jag börjar dessutom tycka att det är kul. 
Det är heller ingen jätte uppoffring att "banta" med hjälp av VV. Var och varannan kväll så har jag ätit popcorn framför en film, fikat med en bulle eller ätit en pizza. Måste bara välja. Istället för att köpa en pizza så gör vi egen på fettsnål ost. Jag kan unna mig goda saker på kvällen, då har jag hållt igen lite på dagen. Ja ni fattar. 
Jag har nu gått ner 17 av mina 23 gravid kilon. Men vägde mer än jag någonsin gjort på första invägningen hos barnmorskan i typ vecka 12 så jag vill väga det jag gjorde innan jag blev gravid. Så jag har ett par kilo kvar, har inte bråttom. Bara det går åt rätt håll, för som jag skrivit förut så längtar jag så mycket efter att kunna använda hela min garderob. 



Imorse blev det bananpannkakor till frukost. 1 ägg 1 banan och lite vanilj kvarg och bär på det, så gott! 
Som sagt, ingen vidare uppoffring när man kan äta så här gott och ändå gå ner i vikt. 

Heja mig ... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback