bra mat

Ikväll kan jag vekligen unna mig fredagsmys efter både träning och nyttig lunch i form av en omelett på två ägg, skinka, purjolök, tomat och så lite basilika krydda och färsk persilja på. Så gott. Så här såg en vanlig lunch ut för mig förut, när jag tränade mycket och var igång. Sen jag blev gravid måste jag erkänna att jag inte alls är lika nyttig. Äter mest det jag blir sugen på. Då menar jag inte att jag äter en chokladkaka till lunch men tänker ändå inte så mycket på vad jag stoppar i munnen som innan. 
Ändå är det nu man borde bry sig som mest. För att ge sitt barn bra mat och det har jag även fått bekräftat från barnmorskan. Hon har även varnat mig för olika drycker. Det är en fälla att snabbt lägga på sig extra kilon. Även light drycker och juice. Så tråkigt. Dricker ändå ett glas juice till frukost och ibland Cola light. Men för det mesta blir det vatten. Tur att vi har en soda stream iaf. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback