skriva av sig


Måndag och ny vecka. Som jag har längtat efter just denna vecka. Fyra arbetspass och sen går jag på lite välförtjänt semester. Jag tycker faktiskt att jag förtjänt av en vecka med bara vila nu. De senaste dagarna känner jag av lite av att jag faktiskt är gravid. Klagar ändå inte, då jag i det stora hela fortfarande mår oförskämt bra. 
Men jag börjar känna mig lite tyngre, ännu mer anfodd och allt börjar bli lite jobbigare. Här om natten vaknade jag och hade ont i magen och är konstant kissnödig. Och för ett par dagar sen på jobbet blev jag yr igen men höll mig denna gång uppe på benen. En kallsvettig sköljdes dock över mig och lökringarna delux under armarna kom på en sekund, bara så där. Vaderna börjar även kännas jätte spända, typ som om jag kört jordens benpass fast jag bara suttit eller stått rakt upp och ner under en längre tid. 
Ja, jag klagar ändå inte över något. Bara till Chrille lite grann ;-) men då mest över att jag känner mig tjock, svårt att hitta bra och sköna kläder, har fått dålig hy på ryggen (har aldrig haft det tidigare) och över att brösten är större än någonsin och ömmar något galet mycket. 

Så, nu har jag fått skrivit av mig lite här också. Dagarna kommer gå fort fram tills på lördag. Då jag och mamma åker upp till Arlanda och tar in på hotell. Ska som sagt jobba, packa, bokat in mig på två träningspass, ska träffa Emma som är hemma över sin långresa samt besöka min barnmorska för andra gången. 
Justja, jag ska även hinna med en runda på stan och inhandla det sista sakerna inför resan. Nu blev jag nästan lite stressad, men jag hinner :-) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips är att använda stödstrumpor på jobbet. Det hjälper till att hålla igång blodcirkulationen så man slipper den där tunga känslan i vaderna. Jag är själv gravid och dem är guld värda. Kan vara bra under flygresan också. :)

2015-05-04 @ 11:43:36
Postat av: Alexandra

Ja som ovan skrev! Stödstrumpor på planet! Man känner sig som en tant men det är de värt ❤️ Finns hudfärgade, körde det och lång klänning så de ej syndes;)

2015-05-04 @ 13:20:19
Postat av: Anna

Precis vad jag också tänkte på, stödstrumpor är bra! Precis som en gammal tant. :) minskar också risken att få åderbråck.
Kramis

Postat av: Linn

Tack för tipsen 😊👍 har ett par hemma som mamma köpte till mig just inför flygningen. Antar dock att jag måste börja använda mig av dom även mer än just på planet. 😅🙋

2015-05-04 @ 14:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback