en trasig telefon

Hej på er. 

Nej jag föder inte barn, hihi. Även om så skulle kunna vara fallet. 
Det hör ju inte till vanligheterna att det ekar tomt här, men min mobil gav dessvärre upp idag. 
Utom allt mobil strul så har det varit en bra dag. Jag tog mig in till Tälje för en fika med Alexandra, sen hämtade mamma upp mig och vi shoppade på Ikea. Detta var iaf min sista ansträngning innan jag föder. Ville nästan åka rullstol i slutet. Visste att det skulle bli tufft med en runda på stan sen ett Ikea besök, men bestämd som man är så ska man. Så trött på att sitta hemma nu, så behövde rasta av mig lite och det var väldigt kul att få handla och se lite folk. 
Åter till telefonen så började den att hänga sig och skärmen blev suddig emellan åt när jag var på stan. Sen funkade den efter jag startade om den. Ett par timmar senare så plockar jag upp den på Ikea, då hade den totalt gett upp och skärmen blev helt randig. Såg ut som om den hade fått sig en omgång i tvättmaskinen eller nått. Såklart blir man lite panikslagen och på dåligt humör. Blä! 
Mamma känner väl ungefär detsamma. Hon menade på att jag kan ju verkligen inte vara utan telefon nu, det kan ju vara dags vilken dag som helst. Vi betalar och åker snabbt där ifrån. Hinner precis fram innan the phone house stänger. Såklart hade de bommat igen och vi blir hänvisade till Elgiganten. Som tur var stängde dom 20.00 så vi hann fixa en ny telefon till mig. Var berädd på att köpa en kontantkorts telefon och ha ett tag, men vi kunde förlänga mitt abonnemang så nu har jag en iPhone 6. Kul med ny telefon men tråkigt att allt är borta. Det gick inte att få tillbaka mitt gamla då min iCloud inte var säkerhetskopierad och Bla Bla Bla. Tråkigast av allt var att alla bilder från min och mammas resa är borta. Jag hade tänkt att framkalla dom, lägga i ett album och ge som julklapp. 
Men nu ska vi inte hänga läpp över det. 
Dags att göra kväll nu och ställa klockan, imorgon är det jag som ska upp tidigt och inte Chrille (som är ledig). Klockan 9 sitter jag hos frissan och jag är så taggad på att få ordning på det här håret nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback