en vanlig måndag

Uttråkad, trött, less, färdig, smärta i ljumskar, klåda på fötter, sover dåligt, anfådd, tung, konstant kissnödig, konstant hungrig, ont mellan benen, jobbigt att gå, trött, svårt att utföra vardagliga saker. Nämnde jag att jag var less? Ja, det gjorde jag. Sen har vi dom där ytliga sakerna på det. Som att inte känna sig fin, att inte hitta något att ha på sig och att inte ha lusten till att ta hand om mig själv. Tack vet jag frisörbesöket men mina ben har aldrig tidigare varit så håriga som nu. 
Ja, men det är en salig bladnig. Och så hormonerna på det. Jag är ingen tjej som annars har lätt för gråt. Nu, när jag är inne i mina dalar så räcker det med att titta mig själv i spegeln eller tänka på order förlossning så rinner tårarna. 
Men nu var det en vecka sen sist så just nu är humöret stabilt så det tackar jag för :-) för det är absolut det värsta, tycker jag. Att känna sig deprimerad och ha nära till gråt. 

Nu blev det här inlägget väldigt personligt och jag har väl skrivit liknande förut men jag maler på med det som känns aktuellt just nu. Ska bli kul att blicka tillbaka på sen när jag sitter med min belöning i famnen. Ja just nu känns det som min belöning, bara min, inte Chrilles. Åh, ibland önska jag att jag var kille. Dom behöver ju bara klippa navelsträngen sen har det gjot sitt, typ. 

Men självklart är det vår <3 och vi längtar och pratar och fantiserar och diskuterar och är fulla med förväntningar. Om vem du är, hur du ser ut och hur det kommer att kännas.


Paddan i morgonrocken igår kväll. Nu kurrar magen, så lite mer frukost på det. Haha, jag har redan ätit fil och flingor för nån timma sen men de räckte inte. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår dig, alla dagar är vi gravida inte på topp. Men helt plötsligt händer det. Jag är beräknad på fredag och tror minsann att vattnet gick för någon timme sen. Haha. Så nu ska jag på kontroll för några värkar märks inte av. Så håll ut, plötsligt händer det! 😀

2015-09-14 @ 11:56:08
Postat av: Linn

Du har rätt 😀
Oj, vad spännande! Stort lycka till ☺️👶🏼👪

2015-09-14 @ 18:13:57
Postat av: Anonym

Tack. Den lille valde att titta ut idag efter 1,5 dygns värkarbete. En pärs men så värt det. Lycka till själv när det väl är dags!

2015-09-16 @ 16:55:53
Postat av: Linn

Vad kul för dig, grattis! 😀 skönt att det är över 🙏🏻😊👶🏼

2015-09-16 @ 19:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback