första mötet med tomten

Igår hittade tomten hit. Han var dock så läskig när han steg innanför dörren och Selma ville såklart inte sitta i hans knä. 

Det roligaste var dock när tomten tackade och gick, Tomas som då var vår tomte kom in i vardagsrummet och hade fått av sig dräkten. Då går Selma mot honom och säger heeeeej. Hon skulle bara veta. 
Under granen låg de fullt med julklappar, bokstavligen talat var alla till Selma. Jag skämdes nästan, så mycket fina saker fick ungen. Vi är så tacksamma. 
I paketen (som inte var från oss) gömde sig. 
Fyra pyjamaser, strumpor, dockvagn, en stor Pippi docka, babblarna baddockor, babblarna tallrik/ mugg/ bestick och skål, leksaks laptop, ryggsäck, morgonrock, en säck med stora legobitar, pussel, sittunderlag att ha i sin ryggsäck och slutligen en till förpackning med byggklossar. Samma som hon fick av oss men de gör inget för då kan hon bygga ännu större torn. 

Nu ska vi strax svira om och förbereda inför julfirande nummer två. Snart kommer Chrilles pappa och familj över på jullunch. Och jag är redan så trött på julmaten, så den ser jag inte fram emot. Haha.


Kommentarer
Postat av: Li

Du vet att det redan finns ett sittunderlag i kånken väskan va? Waldemar har en likadan, samma färg också tror jag och där finns underlag i ryggen 👍

Svar: Vi upptäckte de sen :)
Linn

2016-12-25 @ 15:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback