en fundering

Vet inte om det är en engångsföreteelse eller inte, om jag har rätt eller fel men under de två senaste promenaderna så har Selma inte varit allt för nöjd över att få ligga i sin vagn. Visst somnar hon tillslut men skriker gärna en bra stund efter jag lagt ner henne. Lika så under senaste tågresan, då fick hon komma upp i mitt knä.
Får en känsla av att hon tycker att det börjar bli tråkigt att ligga i liggdelen, så har dragit ner suffletten så hon får kika rakt upp i himlen tills hon lugnar ner sig. 
Ska inte byta till sittdelen än, de känns som hon är för liten. Att bebisar ligger i liggvagn och barn som kan sitta sitter i sittvagn. I mina ögon är hon fortfarande en bebis och hon kan inte sitta själv än. 
Efter lite googlande så verkar de flesta byta del när barnen är mellan 3-6 månader. Men rekommendationerna är att vänta till 6 månader pga av deras sköra ryggar. 

Vet att jag har lite mammor som läser min blogg, så min fråga till er. När bytte ni till sittdelen? 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vi bytte redan vid 4 månader för Agnes ville inte ligga i vagnen! Hon va för nyfiken och hon mår bra idag☺️👌🏼

2016-02-07 @ 19:35:56
Postat av: Linn

Ja man får ju säkert testa sig fram, då var hon som Selma nu alltså 👏🏻👌🏻

2016-02-07 @ 19:40:27
Postat av: Linn

Precis. De börjar säkert bli för tråkigt 👆🏼

2016-02-07 @ 19:41:38
Postat av: Elin Löwstedt

Vi bytte när de var 5-6 månader :)

Postat av: Ida

Vi bytte till tilldelen när han va 4 månader för han avskydde liggdelen😁

2016-02-07 @ 20:59:43
Postat av: Therése Karlsson

Vi bytte vid 4,5 månader för hon var också missnöjd 😊 Men bugaboo kan man ha i 3 lägen, även liggläge så det funkade perfekt! Testa med kuddar under huvudet så hon kommer upp lite om du inte redan testat det? 😘

2016-02-07 @ 21:22:23
URL: http://livetbara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi har inte bytt. Han protesterar än så länge inte. Blir fem månader om en dryg vecka. Men jag tänkte också på det med att stödja med kuddar under huvudet när hon är vaken. Känns ju ändå mer mysigt med liggdelen att sova i.

2016-02-07 @ 21:37:49
Postat av: Drygt 4 månader

Bättre att lyssna till barnet än rekommendationer eftersom man oftast känner det själv :) lycka till med att testa dig fram. Det gjorde vi!

2016-02-07 @ 22:40:03
Postat av: Anonym

Bytte till sittdel när första var ca 7-8 månader och satt själv, innan dess bullade jag upp med lite kuddar om hon ville se mer. Folk hetsar så om att byta till sittdel så snabbt.. Vår lilla tjej är ca 2 mån och vill helst inte byta till sittdel förrän ca 8 månader 😊

2016-02-08 @ 02:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback