en dag med min mamma

Vilken lång, men bra dag jag haft.
Klockan ringde strax efter sju imorse. Då var de dags att göra sig i ordning. Nån timma senare befann jag mig hos mamma och vi åkte sen upp mot Ikea. Där åt vi frukost och shoppade lite. När vi var klara så åkte vi vidare upp mot Stockholm.
Har haft en hel mysig dag med mamma i huvudstaden. Vi har gått i affärer, ätit lunch och fikat.
Jag kom hem med nya jeans och en mascara, dessa två saker är (enligt mig) så tråkiga köp. Exakt samma svarta jeans jag haft tidigare, detta blev mitt tredje par. Men dom är så sköna och sitter bra. De känns skönt att ha ett nytt par i garderoben. Även en tunika, klänning och solglasögon fick följa med hem. Dessa saker tackar jag min snälla mamma för. Inte en ända sak till Selma, de hör inte till vanligheterna men nu var de jag som fick uppdatera min garderob.
Vi skulle avsluta vår shoppingtur med att promenera genom halva stan för att besöka svenskt tenn butiken, jag skulle köpa mig en bricka. Åtta minuter sent kom vi då de iprincip stängde butiken framför ögonen på oss. Hela 45 minuters promenad hade vi tillbaka till bilen, sådär lagom taggade efter att ha gått i ballerina skor i Xantal timmar och fötterna började säga ifrån, men de gick ingen större nöd på oss ändå. Brickan beställdes i bilen på väg hem, så snart är den här.
Väl hemma så blev de tacos till middag och mys med Selma. Hon har lärt sig att åla sig fram så de är full fart på henne här hemma nu. Torsten är jätte rolig enligt henne och hon var så nöjd när hon tog sig hela vägen fram till honom på golvet, för att sedan dra honom i svansen. Tur han är så snäll.
Har inte legat på latsidan resten av kvällen, tvärt om. Fick något ryck och började rensa. Först ut var hallen, nu känns den några kvadrat meter större då jackor, skor och halsdukar mm åkte in i garderoben. Att ha vinterkläder framme nu i början på Juli känns inte så aktuellt.
Efter de tog jag tag i köket, gjorde plats i köksskåpen för nappflaskor, välling burk mm som tidigare stått framme. Nu är de så gott som tomma köksbänkar och de är både skönare för ögat och lättare att hålla rent.
Nu gick luften ur mig. Dags att ta en dusch och sen sova. Hoppas ni haft en bra lördag :-)

Tror denna kommer göra sig bra i vårt hel vita kök, behövs en färgklick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback