Trosa stadslopp & vaccin

Hallå där mitt i natten.

Idag har vi gått in i en ny månad och välkomnar här med Juli. I och med ny månad innebär de även att Selma blir en månad äldre. Så idag är hon hela 9 månader gammal. Ida konstaterade att hon nu funnits lika länge utanför min mage, som i. Dock har dessa nio månader gått betydligt fortare om man jämnför mot en hel graviditet.

Idag har Chrille jobbat hela dagen. Vi har bara varit hemma och tagit de lugnt hela förmiddagen. Jag satte mig vid symaskinen och lagade ett par byxor samt ett par shorts, får de hur länge de håller men vill ge dom en chans till.
Vi har även gjort ett besök på BVC. De var dags för Selma att ta sitt vaccin inför resan. Inte ett ljud och inte en min, så duktig. Passade även på att väga och mäta. Nu är hon 73 cm lång och väger 8,3 kg.
När vi var hemma igen så kom Ida, Malin och Maria över. Vi åkte ganska omgående till Trosa för att titta på stadsloppet och heja på Jim som sprang. Chrille mötte sen upp oss, då han åkte raka vägen från jobbet.
Efter Jim sprungit så satte vi oss ner på en uteservering. Barnen var uppe hela kvällen, Selma somnade på två röda efter att ha startat bilen vid 00 tiden. De fanns alltså för mycket roligt att titta på idag så hon hade helt enkelt inte tid att sova. Hon fick även sitta på Chrilles axlar, så hon var lite i himmelriket och blicken flackade fram och tillbaka.

Nu är de dags att sova här. Jag ska ställa klockan för att gå upp tidigt imorgon då jag och mamma ska ha en heldag. Bara hon och jag.

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback