skapa ett "nytt rum"

Här hemma håller vi på att titta och jämnföra soffor och tv-apparater.
Tanken är att göra en liten tv hörna i hallen nere under trappan. Idag har vi ett skrivbord som står där och de verkligen bara står där. Ingen av oss utnyttjar den ytan så vi tänkte att de kunde vara mysigt att skapa en liten tv hörna. Jag ser ju framför mig att Selma ska sitta och titta på film där när hon blir större. Eller en annan kan sitta där och kolla på något roligare när de visar hockey på tvn.
Dock är väggen där vi tänkt ställa en soffa på, väldigt liten så vi har ju inte så mycket att välja på i soffväg. Idag hittade jag ändå en soffa som jag gillade. Den var djup och tyget var mjukt och mysigt.

Lite såhär har iaf vi (jag) tänkt mig där nere. Sen får Chrille välja tv. De är en bra deal. Dock så vi till på iaf tvn efter jul och hoppas på att fynda en under mellandags rean.

Soffan fingrade jag (som sagt) på idag på Jysk, så den får de nog bli. Mattan från ellos har länge varit en favorit sen tänker jag mig nån tavla och belysning på väggen i hörnan av soffan. Men vi får se hur de blir, kul att kolla runt efter inspiration om inte annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback