när man inte kan sova

Eftersom jag somnade på soffan och såklart inte kunde somna om i sängen så bjuder jag på en sommarlista, som jag även fyllde i förra året. 
Nu är de ett tag kvar tills vi är där, men den som väntar på något gott...
Såhär ser den ut just nu, men den kanske hinner ändra sig. Men jag tror vår sommar kommer se ut ungefär såhär. Och ja, jag har sommarlängtan. Eller både och. Höggravid på sommaren blir helt enklet spännande. 


Dina planer för sommaren: Förra sommaren hade vi massor planerat och en utlandsresa på de. Den här sommaren blir raka motsatsen. Men inte går vi rastlösa för de. Men jag tycker de räcker med att bara vara höggravid och föda barn i augusti. Mer än så behövs inte. Självklart kommer vi göra dagsutflykter. Har redan bokat in både Kolmården och parken Zoo. 
Ser fram emot att få vara hemma på baksidan, åka till stranden och umgås med vänner. 
 
Här badar du helst? Utomlands. Helt klart. Jag är en riktig badkruka, tyvärr. Chrille är ännu värre så de blir nog jag ändå som får ställa upp för Selma i sommar och bada en del i våra svenska vatten. (Gillar inte när man inte ser botten) är rädd att gammel gäddan ska bita mig i tårna ;-) 

Hur länge ska du vara ledig? Jag kommer vara ledig hela denna sommar .. också. Och nästa sommar. De här med att vara förändrarledig 🙌🏻 ska ta vara på varje dag. Vilket jag försöker göra nu med men visst är de något speciellt med en ledighet över sommaren. 

Vad ser du mest fram emot? Dagar tillsammans med min familj, att få skapa fina sommarminnen tillsammans med dom.
Ser även fram emot att kunna sitta ute på altanen sommarkväll och snacka skit med våra vänner. Mätta efter en grillmiddag och sippa på ett glas rosé. Alkoholfritt i mitt fall men ändå. 

Vad kommer du köpa inför sommaren?
Vi ska köpa någonform av utemöbel till altanen. Vi pratar även om att köpa en markis att sätta ovanför balkongen (som inte har något tak) och så slipper vi gassande sol rätt in i vardagsrummet. 
En barnbänk med bord och parasoll till Selma vill jag ställa på tomten. Vi ska även köpa marksten för att färdigställa lite saker på baksidan. Utomhus belysning till framsidan. Sen mindre köp som blommor och olivträd för att få de mysigt. Ja, listan för trädgårdsköp är ganska lång. 
Sen blir de såklart inhandling av de sista inför lillasysters ankomst i sommar. 

Bästa sommardoften? Lukten av en grill och nyklippt gräs, även om de sistnämnda får mig att klia i näsan så luktar det ändå så mycket sommar. 

Hur kommer du att minnas sommaren 2016 i höst? Garanterat som väldigt tung och varm. Ser framför mig hur jag kommer vagga fram med min stora mage och söka mig efter skugga. Även en sommar att minnas som ännu en härlig sommar som får spenderas som mammaledig med min underbara dotter. Och så sjävklart, en sommar (sensommar) då vi utökar familjen från 3 till 4. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback