värt

De var ett bra beslut att åka hem till mamma idag. Även om jag ångrade mig skarpt att jag gav mig ut när de började regna och hagla precis när jag skulle promenera ner mot tåget. 

Bygg- gubbarna utanför skrattade åt mig och påpekade min tajming. Ingenting såg jag bakom glasögonen och jag försökte ta mig fram med vagnen i ena handen och ett paraply i nästa. Sen gav jag upp. Halvblind utan glasögonen och håret blev som en slickad katt. En timma senare var jag iaf framme. Då var de värt de. Blev bjuden på god mat och lite kvalitetstid med bara mamma i badet efter Selma somnat. De små duggade lite till och från. De gjorde de hela ännu skönare att ligga i en varm jacuzzi, och de är så skönt för en gravid kropp att få ligga i ett spa bad med massage strålar mot ryggen. Önska man hade ett hemma ;-) 
Selma somnade gott i egen säng i gästrummet. Stolt mamma! Trodde bara de skulle funka hemma men lika lätt att lägga henne borta med tydligen. Inte ett ljud sa hon och somnade strax där efter. 

Glad på tåget! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback