big baby?

Idag hade jag tid hos barnmorskan. Allt såg fint ut, tog alla prover man kunde kändes de som. Dagens överaskning var helt klart 1kg minus på vågen, sen förra veckan. 

Sen att magen (alltså min SF kurva) hade dragit iväg och jag följer längre inte kurvan, utan magen ligger sträcket över de normala. Eftersom vi inte kan få upp någon information från min förra graviditet, så minns jag inte vad jag låg på då (bytt barnmorska). Så på fredag kl 11.00 befinner vi oss i Nyköping för ett ultraljud. Där kan dom uppfatta barnets längd och vikt. Men jag är inte så orolig att jag ska föda ut en jätte bebis heller, men självklart ska de kollas upp då de lägger på sig i vikt nu och är hon redan stor är jag inte så sugen på att gå över tiden två veckor, utan då kommer vi planera en igångsättning ganska omgående. 
Dock så var jag minst lika stor förra graviditeten, vägde nästan på kilot detsamma som nu och hade jätte mycket vätska. Vilket också kan påverka magens storlek. Ut kom Selma på 3266g och var 51cm lång. Ska bli spännande att se vad som väntar nu, de är såklart en helt annan person i magen den här gången. Bara jag som har svårt att ta in att hon kanske inte kommer att vara och se ut exakt som sin syster. Men de är den bilden jag har i mitt huvud hela tiden. Men vi får se vad de säger på fredag helt enklet, om inget skett tills dess... 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ingen update sen i onsdags.. hoppas bebis är på gång! ✊🏻 Stort lycka till om så är fallet!!! 😊🌸

2017-08-18 @ 07:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback