värt att fira

Idag är de snöblandat rengn utanför fönstret. Jag som hade sett fram emot att gå ut och gå, men vi håller oss hemma istället. 
Just nu hänger vi på tjejernas rum. Efter vi lekt så gav jag Selma paddan och hon sitter i sängen och tittar på bollibompa, Vilma ligger brevid och äter på sina händer så hon nästan kräks (inte hungrig). Ja, mer än så händer inte här hemma just nu. Har egentligen massa tråkiga måsten men de tar jag sen. 

(null)

Igår var de lucia och en bra sådan. Inte för att jag hade någon lucia feeling utan för att Chrille skrev på sitt nya anställningsbevis, jag fick bra resultat på kvällens viktväktarvägning och vi firade på kvällen med massa gott. 
Ja, enligt VV ska man inte fira i form av sånt man stoppar i munnen men de var precis de vi gjorde. Skagen toast, godis och chips. Så gott de var men ändå inte värt. Jaja, nya tag idag igen. Mitt första fusk på drygt tre månader så man är väl inte mer än mänsklig. 
Vågen visade igår iaf -1.5 kg de är jag super nöjd med på en vecka. Totalt -12.6 kilo hittills. 
Chrille då? Jo, han ska börja jobba här i Gnesta som handläggare på kommunhuset, ett stenkast från oss. Står man på balkongen ser vi hans nya jobb. 
Jobbet innebär endast måndag- fredag och vi (han) slipper varannan helg och även jobbnatten varannan vecka försvinner så de känns jätte skönt. Visst har han varannan vecka ett super skönt schema på hans jobb nu, då han slutar (som idag) redan vid 13.00 men i långa loppet så är de ändå de lediga helgerna man vill åt. Att han jobbar nära innebär även att jag kan ha tillgång till bilen på dagarna också om vi vill åka iväg nångång och han slipper pendla samt att en förälder har nära barnen den dagen de börjar förskola. Ja, win win helt enklet. Nej, nu är de dags för lunch :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback