nya vagnen

God morgon! 


Idag vaknade jag upp med en "yes" känsla. Detta var 4e natten utan välling. Håller tummarna på att hon är klar med sin välling- period på nätterna och att detta inte är något undantag. 

Nu ska vi snart iväg och storhandla, men väntar en stund så klockan hinner bli lite mer så hon kan sova i bilen. Så de inte blir som sist då hon sov i kundvagnen på affären, finns inte plats för så mycket mat då. Och vagnen släpar vi inte med oss nu när hon är stor och sitter i kundvagnen. Påtal om barnvagn så tänkte jag visa er vår nya vagn. Körde den ute igår och jag är helnöjd. Köpte den begagnad men den är som ny. Inte en skråma i chassit, inga solblekta tyger och den rullar som på räls. 
Igår satte jag även på de nya handstags/ bumper skydden. De är bugaboos uppgraderade skydd vilket innebär att jag klippte bort de gamla skydden i skumgummi. De var lagom läskigt att "klippa sönder vagnen" men som tur var blev de riktigt bra med de nya. Känns mycket fräschare och lätt att torka av. 
Nu har jag vagnen i "mono" läge dvs att de är en enkelvagn med en korg på sidan. När syskon kommer så tar vi bort korgen och lägger till en liggdel så blir vagnen i "duo" läge. Även en sittdel finns när de är dags för de. Känns så skönt att denna stora utgift är klar inför bebis ankomst. Nu ska vi köpa till adapter för bilbarnstol, regnskydd (vill ha ett till som vi redan har) sulfett och liggdelslock i grått. Men de är ingen stress utan kan ta de framöver, vilket känns skönt. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Läcker!

2017-02-27 @ 00:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback