jag har sommarlängtan

Just nu har jag sån sommarlägnan och de är bara januari. 

Ska ändå njuta av den övriga tiden som kommer innan de väl blir sommar, för tiden går ju läskigt fort. 
Men jag kan ändå inte låta bli att längta. Jag längtar tillbaka då dagarna var sådär långa och man utnyttjade dom till max. Längtar till ljuset, de var ljust när man vaknade och ljust när man la sig. 
Längtar till lätta kläder, inte på mig men på Selma. Att kunna dra på en klänning och sen stoppa ner ungen i vagnen. Idag ska de dras på lager inann man kan gå utanför dörren. 
Tänker tillbaka på hur jag låg ute och solade medan Selma sov sin middag, hur mysigt de var att spola upp vatten i poolen och låta henne plaska. Hur gott gräset och blommorna luktade när de skulle vattnas på kvällarna. Hur nöjd Chrille var över hans land och hur gott de var att få färska örter, färsk potatis och morötter till maten. Maten,  den grillade köttbiten. Man behövde lixom inte ha några helgplaner utan man var så nöjd med att bara kunna grilla och sitta ute. Likaså vardagskvällar, vi satt ute och pratade, lyssnade på musik och mös medan Selma sov och soffan och tvn glömdes bort. 
Ja, jag tror ni förstår att jag längtar till sommaren! De ska bli så mysigt med ännu en sommar tillsammans med min tjej varje dag. Och allt annat som hör till. 


Kommentarer
Postat av: IdaE

Underbart inlägg 😍 Håller med! Längtar såååååååå. Huset och barnen😍 Sol och vänner😍 Osv! Snart där!

Svar: 😍😍 ännu en mammaledig sommar tillsammans... dröm 🙌🏻
Linn

2017-01-20 @ 01:52:44
Postat av: S

Gillar din blogg! Tänker, hur länge ska du vara föräldraledig och hur har ni gjort med dagar? Tycker dagarna knappt räcker och vi tar 5 dagar i veckan :)

Svar: Tack :)
Innan Selma blev 1 så tog jag ut 3 dagar i veckan. Efter hon fyllt 1 så måste jag ta ut 5 dagar. Jag avbröt även mammaledigheten i somras i två månader, då jag fick semester från jobbet. I och med detta så räcker dagarna. Jag har sparat en del, fåtal dagar men vill inte sitta på massor då jag aldrig får tillbaka denhär tiden och vill hellre vara hemma nu och inte sätta in henne på dagis.
Jag får verkligen inte ut en förmögenhet men vi klarar oss. Hade även tillgång till AFA försäkring de första 180 dagarna av min mammaledighet. Då fick jag ut ytterligare 10% av min mammapenning. Kanske har du också tillgång till AFA eller liknande försäkring? :)
Linn

2017-01-20 @ 16:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback