livat i magen

God kväll på er! 


Här ligger jag i soffan och någon går loss i min mage. Snälla rara du där inne, sov! 
Selma var lugn som en filbunke. Så lugn att barnmorskan skickade upp mig för kontroll, men den här tjejen gör volter. De får mig att må illa, de pressas så mycket nedåt. Så pass att de började sticka i händer och fötter. Visst är de härligt att ständigt känna fosterrörelser, ett tecken på att de är liv där inne. Men ibland blir de bara för mycket och de är så obehagligt. Trycker på både här och där! 

Annars så har vi haft en skön "första semester dag". Har fått lite gjort. Eller till att börja med så vaknar jag 9.30 av mig själv, de andra två sov fortfarande. En kvart senare vaknade Selma, skönt med lång sovmorgon. Såna här sovmornar tillhör dock inte vanligheten. 
Idag åkte vi iaf till Maxi för att handla till morgondagen, då kommer mamma och Tomas över på middag. Vi får även hjälp med att sätta upp markisen över balkongen. Längtar! 
Ska bli skönt att få bort lite stekande sol, så kanske vi kan vara här uppe utan att få den där "bastu känslan". 
När vi kom hem igen så skickade jag ut Chrille och Selma på en promenad. Jag ville städa i lugn och ro och de går inte att toka golv med alla hemma. Så de var skönt att få de gjort. 
Chrille har satt upp en ny lampa i vardagsrummet. Även två nya kuddfodral är på plats i soffan, väntar dock på två till som är påväg på posten. En liten makeover i vardagsrummet har de blivit med både gardiner, kuddar, ljuslyktor och lampan övanför matbordet. Fotar imorgon! 

Bjuder på en bild på väskan som lampan levererades i i brist på andra bilder. Inte ofta man får de levererat i en snygg påse! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback