Midsommar, brandalarm & BM besök

Hej torsdag! Men de känns som fredag eller lördag. Visst att jag har "helg hela veckan" men ikväll åt vi lite godare och skålade med ett glas då Chrille varit ledig. 

Vi har tidigare idag varit och handlat och tyvärr lämnat tillbaka Selmas pool som hade pyspunka. Inte ens en månad höll den, dålig kvalité eller otur? 
Får se om de blir nån ny annars finns de en från förra året här hemma. Mest jag som tyckte de var tråkigt då en annan också fick plats att svalka sig under varma dagar. Men kollar man prognosen så ser kommande vecka ut att bjuda på ännu mer regn, hurra! 
Imorgon ser de dock lovande ut, så håller såklart tummarna för de. Imorogn åker vi föresten ut till Enhörna och firar midsommar hos Alexandra och Phille. Dansar runt stången på ängen som från förr, när man var liten och bodde där. Ska bli mysigt. Till ängen kommer även mamma, Tompa, Jocke samt mormor och morfar och har picknick med oss.

Idag blev de grillat till middag och Selma kollade ner på Chrille så han skötte maten. 

Från de ena till de andra. Värt att nämna. Nattens panik

Och nej inget vatten gick men de gjorde brandlarmet. Vaknar i ren panik vid 01 inatt av att brandlarmet går där uppe. Jag sätter mig i sängen och väcker Chrille (som otroligt nog sov, lika så Selma). 
Hade sån galen puls, hjälp de brinner! Tänker jag såklart. Eller vi, Chrille var inte heller så kaxig helt yrvaken och han tittar in hos Selma, sen springer vi upp. Han stänger av larmet och de brinner inte. Hur kunde de gå? Så sjukt obehagligt. De var inte en varning att batterierna börjar ta slut utan de tjöt. 
Var nära till gråt efter kan jag lova. Hade typ bajsat på mig, ursäkta mig. Men om de hade hänt natten innan- när Chrille jobbade natt. Man hann tänka så mycket på den lilla stunden. Nej, aldrig mer vill jag vakna upp på de viset. 

Vad mer? Innan jag avslutar detta super långa inlägg. 
Jo, imorse hade jag ett besök hos barnmorskan. Var där i över en timma och till att börja med såg allt bra ut sen pratade vi massor om förlossningen. De var så skönt, känner mig något lugnare nu, eller mer lättad. Förra besöket grät jag mig igenom, men efter detta så gick jag ut och kände typ "du fixar de här igen" men den känslan kan ju ändras om en kvart men jag hoppas den håller i sig. 

Nej, nu ska jag sluta skriva. Dags att göra kväll och sova. Imorogn har vi massor att fixa med innan vi åker :-)


Kommentarer
Postat av: Marre

Du kommer fixa det klockrent 👊🏼❤️

Svar: ❤️❤️❤️
Linn

2017-06-23 @ 17:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback