Ja

Den här dagen blev så oväntad. Alltså Chrille friade till mig! 

Kan ni tänka er. Efter tio år ihop, snart två barn senare så är vi nu mera förlovade. De var väl på tiden samtidigt som de var så oväntat. På bilen ser ni min fina, men provisoriska ring. Vi ska sen välja ut ringar tillsammans. Just nu som ganska, väldigt gravid så är kroppen inte sig lik och även fingrarna har svällt likt korvar. Trotts mina korv fingrar så lyckades han hitta en ring som passade nogurlunda, fast kan tyvärr inte ha den på mig en längre stund. 
Hur som helst. Lite kort om hur han gick tillväga. Vi hade som sagt varit iväg och storhandlat. Efter vi plockat in all mat så åker killen och handlar. Jag undrar om han slagit i huvudet då vi precis bränt fyra tusen kronor på mat. Lägger dock ingen större energi på det. Han kommer hem och pysslar i köket. Står sen färdig med en kylväska och säger att vi ska ut på picknick. Att vi ska fira mors dag idag, då han jobbar på söndag. Han hade planerat att gå till ett ställe på ett berg, som jag sen ratade och sa att preggot inte orkade gå upp dit just där och då och i denna värme. Hamnar iaf på en äng väldigt nära oss. Han plockar sen upp picknick väskan med både de ena och de andra. Började skiva upp melon, ta fram ost, kex, räkröra, choklad, öl och vin. Jag upplever honom som tyst och off. Börjar kallprata lite om väder och vind. Sen säger han något i stil med "nej nu kan jag inte hålla mig längre, nu gör jag det bara" sen går han ner på knä, pillar nervöst ner fingrarna i bröstfickan och fångar upp en liten ring och frågar med tårar i ögonen om jag vill gifta mig med honom? 
Jag fnissar, flamsar och skrattar. Hallå? JA! Klart jag vill men vad är detta? Så tagen.
Selma har under tiden tryckt i sig massa choklad och är alldeles brun runt munnen. Vi lät ungen gå loss på allt och de pirrade sådär härligt i magen. Som om vi vore nykära igen. 
Jag har såklart redan börjat googla på bröllops inspiration, haha. Även om det är lång tid kvar tills de väl är dags så är vi nu mera på god väg dit. En dröm som en dag ska gå i uppfyllelse. Vi "ska bara" spara pengar, föda ett barn och jag ska bli smal och jävligt snygg tills dess. Små detaljer som kommer med tiden helt enkelt. Hihi. 


Kommentarer
Postat av: Ida

AMAZING💓

Svar: ❤️❤️❤️
Linn

2017-05-27 @ 01:11:06
Postat av: Li

Vad roligt. Grattis!! :)

Svar: Tack så mycket!!! 😀😊
Linn

2017-05-27 @ 07:25:16
Postat av: Mikaela

Stort grattis!!! 🌸

Svar: Tack snälla 😊😄😀🌸
Linn

2017-05-27 @ 07:29:19
Postat av: Christin

Men ååååå Linn 😭 Stort grattis till er. Så fint gjort av Krille också. Du kommer bli en fantastiskt vacker brud❤️🎈🎉

Svar: Tack snälla fina du ❤️😘
Linn

2017-05-27 @ 07:47:10
Postat av: Alexandra

Din böliga kusin gråter krokodil tårar nu! Du kan börja skratta åt mig som vanligt 😂😂😂❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Haha typiskt dig (& mig) haha ❤️❤️❤️❤️
Linn

2017-05-27 @ 09:39:49
Postat av: Soff

Ååååh jag blir så glad av det här❤

Svar: Tack snälla 😊😀😬👌😘😘😘😘😘❤️
Linn

2017-05-27 @ 12:49:02
Postat av: Maria-Therese Tholin

Men åh grattis! 🌺

Svar: Tack ska du ha 😊👏🏻🎀
Linn

Postat av: Marre

Du är ju så fin Linn går ej att bli finare ❤️ O stort grattis igen 😘😘😘

Svar: Du är bra snäll du Murre ❤️😘❤️😘❤️😘
Linn

2017-05-28 @ 20:44:43
Postat av: Ida w

Ååh grattis😍 Underbart👏🏼♥️

Svar: Tack 😘❤️
Linn

2017-05-29 @ 01:06:44
Postat av: Anna

Grattis (igen)!! 😍 Längtar!!! 💕

Svar: ❤️😘❤️😘❤️😘
Linn

2017-05-30 @ 11:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback