Villhöver...

Ännu en fullspäckad dag har passerat. De senaste dagarna känner jag att jag haft lite mer energi än tidigare och de är så skönt. 

Känner inte igen mig själv när jag knappt kommer upp ur soffan vissa dagar. 
Men nu har jag dessutom haft lite för mig och de tror jag är bra. Då är tankarna någonannanstans. 

Idag har jag och Selma haft besök av Ida, Maria och barnen. De hade med sig fika, som vi fikade på och hängde här ett par timmar. Jag har även lagt in alla bebiskläder i garderoben. Allt i storleksordning med de minsta storlekarna längst fram så man kommer åt de lätt. Dock snålade jag visst med galgar på Ikea och skulle behöva fler, har även kommit på andra små saker jag glömde köpa så blir snart ett nytt besök. 

Nu är posters till tavlorna ovanför vaggnan beställda, lika så en lampa. Lampan har jag tittat på flera gånger, men då den inte är helt gratis har jag inte slått till men nu så. Finns verkligen ingen annan jag hellre vill ha, så jag känner nästan hur jag unnade mig den. Haha. Unnade något som egentligen inte är till mig själv, konstigt de där hur man prioriterar.
När sakerna kommit så är bebisens lilla hörna färdig och morsan är lugn som idag dessutom kliver in i V. 30. Ännu en milstolpe har passerat under denna graviditet. 

Här har vi hennes underbara lampa som är påväg. Visar såklart bilder när allt är på plats. Skulle även kunna tänka mig en säng mobil jag tittade på redan när jag väntade Selma. Men måste nog flörta lite med Chrille först eller jobba lite mer, för visst blir man inte rik under mammaledigheten inte. Vilket verkligen inte går ihop under denna tid, då man vill ha så mycket fina bebis och barn saker. Eller Villhöver som är ett nytt super töntigt uttryck/ ord. Men som stämmer in så bra på mig. Villhöver alltid massa saker och Chrille blir så less på mig. Att man alltså vill ha något så gärna att man intalar sig själv att man behöver de. Som om de vore lika nödvändigt som mat och bensin. Näe, nu ska jag nog försöka sova. Godnatt :-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback