första veckan som viktväktare

Godkväll på er! 


Just nu sitter jag i soffan med en sovandes bebis på bröstet, tittat klart på ph. Ja vad hände där? Har lixom råkat börjat följa de såhär mitt i säsongen. Hur som helst. Chrille är nere och avslutar de sista, nu i tjejernas rum. Tre kvällar har de tagit honom att spackla, täcka, tejpa, slipa och måla väggar inte bara en utan två gånger. Han har målat fram till 01 varje kväll, sen ringer klockan dagen efter. Imorgon är han ledig och då väntar Ikea besök efter frukost. Då ska vi bli klara där nere. Underbar tanke. Fast de gått fort så är jag redan less på kaoset. Tre kvällar i rad har jag promenerat med barnen i vagnen, då Selma inte kunnat somna bara sådär, som vanligt. Eftersom de inte ser ut som de brukar och de är saker överallt osv. Pyjamasarna har fått vara på hela dagen, då jag inte kommer åt garderoberna. Ja, men redan imorgon är de ordning igen. 
Idag var jag föresten på mitt andra viktväktar möte. Eller min första vägning helt enklet, förra gången var de bara inskrivning. Hur gick de nu då? Bra. Jag är nöjd då vågen visade -1,9kg. Så nästan 2kg på sex dagar. Då jag började att räkna mina points i torsdags förra veckan. 
Måste föresten dela med mig av dagens viktväktar vänliga pizza. Så himla god. Trodde inte den skulle bli såhär god med tanke på hur den är gjord men vill äta de redan imorgon igen. 
Pizzan är hur som gjord på ett naanbröd, eller såna bröd man brukar få i en korg när man är i Grekland. Ett sånt bröd, på med tomatpuré, oregano, skinka, ost och massa grönsaker. Mums! 
Målet tills nästa vägning blir att komma ut på mer promenader, gick 7km med Maria idag. Mer än så har de näsan inte blivit. Skyller på regnet. 

Ni måste testa, de tog bara några minuter. Perfekt för mig, som hatar att stå i köket. 


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är så grym!!!👏🏼💪🏽😍

Svar: Du med 🤜🏻🤜🏻🤜🏻🤜🏻❤️
Linn

2017-10-11 @ 23:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback