istället för att sova

Drömmer mig bort lite om att inreda ett gemensamt barnrum. Så småningom om kommer vi att byta rum här

hemma så får tjejerna dela på vårt sovrum och vi tar Selmas rum, eftersom vårt rum är lite större. I nuläget är det inte aktuellt eller de finns inget behov av att de delar rum men jag längtar tills de är dags för ett byte. 
Jag har en bild i mitt huvud hur jag vill ha de och jag tror de kommer bli jätte bra. Ena sidan ska vara lekfull. Där ska små möblerna stå tillsammans med köket. Hyllor med massa mat och fika de kan leka med intill. Sen kanske en spegel med krokar och utklädningskläder? 
Eller massa tavellister fulla med böcker? 
Hoppas att få plats med båda delarna. Ett måste är såklart varsinn säng och garderob. 

Här är ett collage på deras möbler och saker vi har och kommer att använda (dock har vi inte stora barnsängen, än)

Vi ska även köpa till förvaringshyllor med luckor att fästa upp till i taket, samt en fondvägg med kanske något roligt motiv ska upp. 

Ja planer finns de, de ska bara färdigställas... 


Kommentarer
Postat av: Li

Du har inte övervägt att skaffa en ”riktigt” säng till Selma direkt? Vi körde på en 90-säng till Waldemar och det ångrar jag inte. Dels kan vi gå in och lägga oss med honom om han vaknar ledsen på natten och sen kan den ju även användas som gästsäng om man har behov av det. :) vi har en sängram och så köpte jag på Ikea deras lilla fallskydd så han inte ramlar ut.
Ett tips bara att överväga :)

Svar: Absolut. Tack för tipset :-) tanken har slagit oss men eftersom de får dela på ett relativt litet rum så kommer nog detta bli bäst, tänker mig att den tar mindre plats. Eller så är de ingen större skillad. Tåls att tänkas på iaf :-) kul att ni är nöjda :-)
Linn

2017-10-04 @ 07:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback