sovrums tankar

Igår blev vi (Chrille) nästintill helt klara med sovrummet. Ett par timmar tog de, de kallar jag effektivt arbete. De ska bara penslas på på något enstaka ställe sen är de dags att städa och ställa in vår säng för att sen börja med tjejernas rum. 


Jag är så trött på vår säng. Både stommen och själva madrasserna som gjort sitt. Tyvärr finns de inte möjlighet att köpa en helt ny säng som kostar skjortan. Däremot tar vi nu bort stommen och åker med den till tippen, sen har spruckigt på ett ställe så inte ens lönt att försöka sälja. 
Nya sovrummet är litet, så jag vill hålla de super enkelt.
Lite såhär tänkte jag mig. 

Fast vår säng kommer att stå mot en grå inramad fondvägg, två tavlor ovanför med tjejerna i. Samt två enkla sänglampor fäst på väggen på varsin sida. Inga nattduksbord får alltså plats. 


På andra sidan rummet ska en liten ”tv bänk” inhandlas. Som ska upp på väggen, med vår lilla tv ovanför. På bänken vill jag ställa denna lampa från Ikea. 

Nya gardinstänger ska upp (i taket denna gång, såklart) vita gardiner, ev vår lilla hylla på väggen, lite svarta ramar och slutligen taklampan. Har den redan här uppe men skulle inte tacka nej till en till. Håller dock på att finansiera den genom att ha lite saker ute på försäljning på tradera. De kostar ju att göra om, så vi får se hur de blir med den saken men jag håller tummarna. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback