något att se fram emot för stora & små

Idag bokade vi sommarens första utflykt eller resemål, utöver Kroatien förstås. 
Den 3-6 Juni åker vi till Vimmerby i två dagar för att besöka Astrid Lindgrens värld. Jag är nog lika taggad som Selma. Bokat en stuga i Smålandsbyn, jätte mysig miljö. 

(null)

Här är alltså den lilla stugbyn, ser verkligen jätte mysigt ut. 
Jag har inte varit där sen jag var liten så om nån varit där på äldre dagar och känner till något vi inte får missa, får gärna dela med sig! 

Tänk ändå att de inte är så långt kvar till sommar och semestertider. 
Chrille kommer ta ut tre tidiga semesterveckor, sen en senare då vi åker utomlands. Vi tänkte boka in både kålmorden och parken zoo, precis som förra sommaren. Sen vill jag till gröna Lund också. Men de är mycket man vill göra, både kostar och ska hinnas med. Märks de att jag är taggad på sommaren? 

Idag fick vi en solig vårdag så vi passade på städa baksidan, eller Chrille stod för den biten och sen grillade vi korv till lunch. Selma ville mata ankorna och vi behövde handla så planen var en kort promenad. Upptäcker sen att vagnen har fått punka (suck) så vi tar varsin unge i sele och ryggsäck och promenerar som rikitiga lantis päron. 
Så den där vagnen får väl bli morgondagens projekt. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback