nu kan hon sitta

Så skönt de var att lägga sig i sängen. Idag har vi varit igång här hemma. 
Jag tog mig ut på vår långa runda efter frukost, två timmar senare var vi hemma igen. Jag hade en stund där mellan inann vi skulle till öppna förskolan. Så jag ställer mig och rullar mina livs första köttbullar. Ja, nu är jag ju så illa tvungen att lära mig laga mer mat med tanke på Chrilles nya jobb. De blev i varje fall jätte goda. Dom blev väldigt uppskattade så de var kul. 
Den kritiska tiden hemma hos oss är mellan 16-17 tiden. Då är ofta båda barnen gnälliga, trötta och hungriga. Därför har jag kommit på att om vi inte gör något mitt på dagen, är de skönt att förbereda maten redan då. Så går de fort att värma på senare innan middagen ska serveras. 
Väl på öppna förskolan blev vi snopna över att de bara var vi där. Har aldrig tidigare hänt, men då passade vi på att pyssla i pysselrummet. Selma var helnöjd och tog med sig presenter hem till Chrille som hon sen tog sönder. Hon gjorde Bla en gubbe av en toalettrulle. "Nej, inte armar, inte näsa osv" så den där söta gubben blev tillslut bara en toalettrulle igen som åkte i sopen. 

  (null)

(null)

(null)

(null)

Här sitter Vilma åtta månader gamal. Precis som Selma sitter även nu Vilma (vid samma ålder) sen nån dag tillbaka, stadigt på golvet. Tidigare bullade jag alltid upp med kuddar omkring då hon efter en stund tappade balansen men nu sitter hon. Så himla skönt, en nöjdare bebis. Härligt att få se ordentligt och inte bara ligga på mage och rygg på golvet. Då ledsnade hon snabbt men nu är hon helnöjd. Måste erkänna att jag längtat tills just den stunden hon lärt sig sitta. Men nu behöver hon inte bli större <3

Kommentarer
Postat av: Li

Jag känner samma sak. Edith har suttit några månader och nu börjar hon åla sig men försöker hitta krypposition. 😬🙈 tiden går så fort nu. Snart går dem också. 😅

Svar: Ja här ålas de också. Har inte bråttom med att de ska börja gå, då är de slut på friden 😄😆😴
Linn


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback