vattkoppor & julgran

Här hemma har vi kopp kalas just nu. Båda vaknade med vattkoppor igår och idag har de verkligen tagit fart. Mest drabbad är Vilma, som har precis överallt. Under fötterna, i hårbotten, i öronen och både där fram och bak. Tycker så synd om henne. Hon har feber också till och från och är verkligen hängig. Selma där emot har klarat sig betydligt bättre och har en del på ryggen men de märks inget på hennes mående. 
Så imorse vaknade barnen redan vid 04 och kunde inte somna om. Vi tog med täcke och smög ut till soffan och satte på film. Sen somnade vi om igen. Chrille kom hem tidigt från jobbet. Hela fem timmar tidigare, så skönt med lite avlastning när Vilma har så känslig. 
Vi var ute en bra stund, tog en promenad. Vilma sov gott i vagnen, sova i frisk luft när man är sådär varm måste vara de bästa. 
Barnen sover redan sen en halvtimma tillbaka. Inte vana med såhär mycket egentid på kvällen. Jag inväntar bonde och sen blir de slagg för min del också. De känns att man inte fick sova inatt. Vilma sov så oroligt och var mer vaknen än sov. 
De positiva är att båda barnen fick detta samtidigt, så snart kan vi bocka av detta från listan och de är sen imuna mot koppor och de kommer aldrig mer tillbaka. Peppar peppar! 

(null)

Jusde. Idag gick vi förbi granngården. Vi blev med julgran och julgransfot. Vår första äkta gran. Ingen av oss har tidigare haft de. Inte okej, haha. 
Jag är uppvuxen med plastgran eftersom jag och lillebror var allergiska. Sen har de bara följt med mig för de har känts praktiskt med en gran som inte behöver varken vattnas eller barrar. Nu säger jag nog hejdå till plast tiden och ser verkligen fram emot en äkta kungsgran. Så mycket finare. Nu står den i förrådet och vilar, innan den får komma in och mötas av värmen. Hoppas den inte dör innan julafton dock haha. 
Tanken är att pynta den till helgen. 
För övrigt så är jag bra less på postnord. Min vardagsrums matta verkar inte hitta hit och kommer troligtvis åka tillbaka till ellos och de skickar inte ut den igen. Just nu är mattan slutsåld så jag kommer köpa en annan. Trött på att vara mattlös nu, haha. 
Jaja, de är väl en värdslig sak egentligen ... 

(null)

Där borta ser ni Chrille som står och väljer gran med omsorg 😂🤩🥰

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback