blandat inlägg

Så skönt att sätta sig i soffan. Nyduschad efter ett pass på gymmet. Idag körde jag och Ida ett kombinerat step/ aerobic pass. 

Imorse tog jag tag i lite städning här hemma. Man hinner som sagt städa hela huset, bädda rent alla sängar samt vika och tvätta massa tvätt när man är två förändrar hemma. Annars hinner man knappt plocka undan en leksak. Så de kändes skönt att få de gjort. 

Vi tog även en promenad till affären och handlade lite tidigare idag. Gillar såna här dagar. Fått något gjort, kommit utanför dörren och så avslutat på gymmet. 
Vi stannade också till i lekparken. Men Selma ville inte alls leka utan de var roligare att gå längs vägen och stanna och pilla på allt. 
Frågade henne "vill du inte åka rutschkana en gång?" Svarar "nej, inte kul". 
Jag älskar att hon börjat prata så mycket. Munnen går i ett och hon sjunger även hela tiden. De är längre inte bara ord som kommer ur munnen utan tre-fyra ords meningar. 
Jag hoppar in i duschen "mamma nakenfis" hon tar upp en docka och säger "lille bebis" och varje gång Vilma är nöjd säger hon "Vilma glad". 
Här om dagen sa hon föresten att hon var hungrig. Hur mycket underlättar inte de när hon nu kan berätta att hon är hungrig, säga att hon har ont, vart hon har ont eller vad hon vill göra. Så skönt tycker jag. Och kul. De är så mycket tankar i de där lilla huvudet. 

Nej nog om de. Stor börjar hon bli iaf. 
Nu tänkte jag strax sova. Imorgon rullar bilen mot Enhörna för en mammaträff hos Elina. Chrille är ledig så jag tänkte bara ta med mig Selma. Sen jobbar han lör-sön, detta är föresten hans näst sista jobbhelg. Hur skönt är inte de? 

(null)
(null)
(null)
(null)

Så nöjd med både lampa och fåtölj. 
Jag och Chrille var oense om färg på fåtöljen. Jag var så sugen på en ljusrosa men han vägrade. Kände väl först lite att "du ska inte bry dig om inredning" men ändå glad nu att de blev en beige. Den rosa hade säkert blivit minst lika bra men en beige funkar nog bättre i längden. 
Kuddfodralet i fåtöljen är också nytt. Klickade hem på tradera. Perfekt om man inte vill lägga massa hundralappar på ett svenskt tenn fodral. Så finns de ju faktiskt folk som köper tyg och syr upp :-) 

På lördag är de föresten dags att sälja av ytterligare en lampa. Ledsnat på en eos så den får flytta vidare. Jag i ett nötskal. Men fick nästan tillbaka de jag betalade tror jag gick 50kr back så de kändes värt. Pengarna går till ny inredning. Dags att utnyttja Mio kupongen. Älskar den kupongen. Fick sån feeling på nya saker till vardagsrummet. Skyller på våren. De känns som att den ändå är ganska nära. Blir alltid så inspererad på nya kläder och heminredning till våren, haha. 
Oj, vad mycket text de blev. Rörigt inlägg men nu ska jag sova! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback