en fundering

Skönt att starta helgen med ett skinande rent hem och en storhandlig (som sagt). 
De är faktiskt allt vi hunnit med idag. Tar ju faktiskt en halv dag till att handla, sen ska allt packas upp. 

Eftersom alla rum här hemma är (var) helt nystädade så passade jag på att ta nån bild innan Selma hann gå loss igen. 
De känns verkligen lyxigt att ha färska blommor på bordet. 
     
(null)     

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Igår låg ett paket på lådan. Paket från Wish, inland tar de bokstavligen hundra år att få hem sin vara. Denna glasslampa var en sådan sak. Hade totalt glömt bort den, tror jag bara betalade några kronor för frakten så de var ändå värt sin långa väntan haha. 

(null)     
(null)     
(null)

Även lite roliga saker slank ner i kundvagnen idag. Selmas första sax och nya målarfärger och penslar Bla. Så imorgon ska de målas och färgläggas. Babblarna är fortfarande stora favoriter här hemma. 
Tänkte faktiskt på de när vi kom hem. Sax, målarbok, ritpapper, penslar, målarfärg, bok och Alfons docka. Inte är de födelsedag eller julafton. Förra gången blev de en docka med tillbehör. Selma vet ju inte att vi hade presentkort osv. Kanske är de dags att sluta köpa leksaker i samband med en storhandling? De är ju alltid jag eller Chrille som introducerar leksaksavdelningen.
Vill ju absolut inte ha en bortskämd unge som alltid tror man ska få något bara man går in i en affär. En korv med bröd på sin höjd men inga leksaker. Hittils är hon för liten, men snart kanske? Något som tåls att tänkas på. 
Jag har inget minne av att jag fick en enda liten grej på de här viset när jag var liten. Då var man tacksam över ett hubbabubba på Ica,  om man hade tur.

(null)     
(null)         



Kommentarer
Postat av: Li

Jag tror tyvärr inte hon är ”för liten” än. Dem snappar upp saker såå fort 🙈 så ni bör kanske fundera på det nu redan. Haha. Jag vill inte heller ha en unge som skriker sig hes efter saker så fort man är på affären. Hade blivit galen då. 😬

Svar: Ja de är ju en mardröm. Får nog tänka om där faktiskt. Vi tycker de är kul att handla lite nya saker men som sagt...
blir att tänka om 😅🤜🏻👋🏻👋🏻
Linn

2018-02-23 @ 21:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback