shoppat till huliganen

(null)

(null)

(null)

Här ovan har ni "resultatet" av vad som inhandlades för min Mio kupong idag. En liten, liten söt eos lampa som numera är upphängd i de stora fönstret i trappan. Blev som ett litet moln. Dock är sladden alldeles för kort så de måste ordnas, men annars nöjd över min 300kr rabatt 😎 

Så idag åkte jag och Vilma upp till kungens kurva efter vi lämnat Selma på förskolan. Spenderade hela förmiddagen där och hämtade henne sen i följd. 
Så skönt att kunna åka iväg sådär med ett barn bara, ett barn är inget barn // en tvåbarnsmorsa. 
Typ så! 
Vi kom hem med lite småsaker som man alltid gör efter ett Ikea besök. De viktigaste (anledningen till varför vi åkte upp) var för att köpa en ny sits till barnstolen. 
Den gamla Stokke stolen orkar jag inte se mer. Så otroligt kladdig och har tappat massa färg (hemma målad) efter jag stått ute och soplat av den med slangen. Den går inte att få fräch längre helt enkelt. Sen behövde vi en stol med "bälte" ungen klättrar ju upp på bordet. Så matron här hemma är =0 då hon ställer sig i sin stol och sen upp på bordet. Blir så gråhårig av henne just nu. Här är inte i den jobbiga "stoppa allt i munnen perioden" som jag var van vid, vid denna ålder. Utan Vilma är en klätterapa delux. Man får knappt vända blicken och gör man de och det blir för tyst, ja då "hänger hon i lampan" blir tokig iaf för snart kommer hon väl att slå sig hårt. Så en stol där man kan knäppa fast henne, då man vet vart man har henne en stund. Ja, de var välkommet! 

(null)

(null)

(null)

Hon är så otroligt mammig, klättring (som sagt) och högljudd. TUR för henne att hon är så förbaskat söt. Här tränar vi lite på att stå med pappa 👆🏻 
Kräver ju en give me five. Nu känns de inte som att de är alldeles för långt bort tills hon kommer att ta sina första steg. 

Jag har alltså ett ordentligt litet flickebarn och en liten huligan här hemma, men jag älskar (såklart) båda till döds! 

(null)

(null)


Kommentarer
Postat av: Li

Åh jag känner så igen det där. Edith är likadan. Klättrar överallt. Upp i soffan, upp på bordet, fönsterbrädan etc. ställer sig också upp i matstolen. Samtidigt som hon är väldigt mammig. Helt nytt för mig då W aldrig var mammig. 🙈 jag är så klar med mammaledighet nu och längtar dagligen till jobbet. (Säkert inte samma känsla i november dock, när det väl är dags för jobb).

Svar: Haha vad hände med nr två undrar jag?
Underbara på alla sätt och vis såklart men jag föredrar ändå när de håller sig på golvet 😅

Ja ibland lockar de faktiskt men här planerar jag ändå att vara hemma ett år till. Får se hur de slutar. Kanske är klätterperioden över snart *önsketänk* 🙌🏻😎
Linn

2018-09-06 @ 04:20:28
Postat av: Christin

Vilgot är två och klättrar fortfarande, nu är hans nya att klättra och sen hoppa ner 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Alla har sagt att han blir lugnare med tiden men vette sjutton, tror detta är hans personlighet 😂 världens bästa kille ändå men att sitta och pyssla kan jag glömma.

Svar: Ja jag har förstått att han är en kille med mycket energi 🤣👍🏻
Pyssel stunderna får lillasyster stå för helt enkelt... 😆😁 spännande och se hur de blir här. Hoppas dock hon inte klättrar på bordet när hon är 18 år 🤣🤦🏼‍♀️😬😆😘
Linn

2018-09-06 @ 11:26:36
Postat av: Li

Waldemar var också en klättrare men tycker nog Edith känns aningen värre 😂
Jag är imponerad över att du fixar vara hemma så länge. Det finns inte på världskartan för mig, hade aldrig fixat det. 😬 med Waldemar började jag jobba när han var 8 mån så denna gång var jag iaf hemma längre 😅

Svar: Ja vissa dagar är såklart tuffa osv men i låna loppet så älskar jag det. Har också haft turen att ha så många hemma tillsammans med mig. Eller främst min bästa vän i hela 3 års tid, de har gjort massor :-)

Men skönt för dig att börja jobba nu iaf. Du känns som sagt redo 😀👏🏻
Linn

2018-09-06 @ 12:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback