utekväll och ett till Kolmården besök

Två fullspäckade dagar har (snart) passerat. 
Igår vinkade jag av Selma för första gången i dörren på förskolan och dagen hade gått jätte bra. En utskriven bild från när hon satt och målade låg på hennes hylla när jag hämtade. Stolt som tuppen åkte den upp på kylskåpet för att sen visa pappa. 
Under tiden Selma var på förskola, så gick jag och Vilma till Bvc för en 1 års kontroll. 
Minns inte alla mått (när man bara hade S så var de super viktigt) haha. Minns bara att vågen stannade på 9,7 kg och hennes kurva har planat ut rejält sen hon föddes och var så stor och knubbig. 

(null)

(null)

När vi var hemma så fikade vi med frukt och bullar. En pizza åkte in i ugnen precis lagom tills Chrille slutade. Sen var de dags för mig att lämna boet en stund och hoppa på tåget tillsammans med Ida. Vi mötte sen upp Emma och vi åt och drack gott på MiraMar. Super mysig tjejkväll, välbehövligt!

(null)

(null)

(null)

Och av Chrille fick jag en lite förskenad födelsedagspresent. Han överraskade med ett grytunderlägg som pryder bordet så fint tillsammans med nya ljusstaken. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Gott att äta och dricka, i trevligt sällskap blev en toppen fredagkväll :-) 
Så skönt att få komma hemifrån en stund, även om så för bara ett par timmar. 

Den här dagen spenderades som sagt på Kolmården tillsammans med Ida och fam. Från öppning till stägning. Man hade ju hoppats att båda barnen sov gott efter en sån här dag men min minsta lilla huligan rejsar runt med lära gå vagnen i 190 just nu. Inte bra att somna sent i bilen, efter 45 min nattnings försök så gav jag upp😴😅 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Höjdpunkten var helt klart sälen som visade upp sig precis där vi stod. Den älskade de lika mycket som barnen. Linbanan var också spånande och bamse värld är såklart också en favorit. 
Nöjda barn och trötta päron! 
Idag åkte även tunna mössor och en extra tröja på, känns att hösten är på väg. 

Nu hoppas jag på att snart få sova, men de bestämmer visst den lilla i familjen ikväll när de ska bli av så att säga 😴



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback