Det var en gång en lysmask

Igår när jag och Crille tog en kvälls prommis runt ön som vi var på. Så ser jag plötsligt något lysa i skogen, eller i måssan. En liten prick som lös upp i mörkret. Jag visade Chrille, och han tog upp den lilla lysande pricken och det visade sig vara en lysmask. Jag hade ingen anning om att dessa fanns, men cool var den iaf. Vi tog med oss den till båten för att visa hans mamma. Men då hade masken redan slåcknat, anntagligen för att den var så rädd. Och då kastade Chrille i den i vattnet, och då började den lysa igen. Man såg hur pricken sagta men säkert sjönk mot botten. Men så plötsligt..... kommer en fladdermus eller nån fågel och tar upp masken. Vi kan ju hoppas på att flygfät råka tappa masken i skogen igen, men troligen inte. Snyft!



  Usch, såhär äcklig såg den inte ut att vara igår kväll...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback