Nästa onsdag, var det ja!

Klockan halv sju, var det meningen att jag och Ida skulle på en "make up store kväll". Vilket innebär att dom bjuder på lite vin och "till tugg" visar lite sminkningar samt att vi som är där får 20 % rabatt på allt.
Men jag trode att jag skulle vara där klockan sju. Så Ida ringer och påminner mig vid tio över sex.
Shit tänkte jag, så jag och mamma var nästan klara med jobb ansökningarna. Så vi skyndade oss till stan där vi sa att vi skulle mötas. Men då hade Ida virr panna kollat fel på datumet och det var nästa onsdag vi skulle vara där.
SKÖNT! tyckte jag. Eftersom jag hade glömt bort tiden och hade fått åka i skit tråkiga kläder och kände mig bara allmänt äcklig. Jag bara såg alla framför mig som skulle vara där, hur fint sminkade och fixade de skulle vara.
Och så kommer jag där med halv flottig fejja och spröda ögonfransar (dvs. morgonens sminkning).
Så mig gjorde det faktist inte så mycket:) Hehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback