Jobbiga skoltider & lyckliga studentdag

Snacka om att jag inte har någonting att göra när jag kommer på mig själv sitta och läsa gamla skoluppgifter på datorn.
Fan vad skönt att den tiden är över, okej jag ska inte ljuga... jag kan ibland många gånger längta tillbaka till skoltiden. Självklart inte till tråkiga lektioner, prov och alla inlämnings uppgifter som lärarna bombade än med varje dag. Men till alla klasskamrater, till rasterna, bara få se alla varje dag. Det saknar jag!
Vid den här tiden för exakt ett år sedan, var jag hur stressad som helst. Hade så många arbeten och prov att göra så de gick inte att räkna på både händer och fötter. Kände mig stressad, less och trött. Det tog aldrig slut. Hade jag suttit kvar i bibblan efter skolan i flera timmar gjort klart ett arbete, så kunde jag ändå inte känna mig nöjd eller klar. Utan då var det bara att ta tag i nästa arbete när jag kom hem och sitta med det tills jag slockade. När klockan ringde tidigt morgonen där på, tog man upp boken så fort man satte sig på bussen och läste igenom de sista inför provet som kom under dagen. Fick korv stoppning i hjärnan efter att ha pluggat som en galning och blandade ihop vissa saker. SUCK, säger jag bara! Efter några veckors slit, så blev jag klar, fick betyg som jag blev nöjd med, jag och mamma shoppade en studentklänning och då var det nära. Allt var snart över och det firade vi som aldrig förr. Kommer aldrig att glömma den dagen, champagne frukosten, flaket (brutalt), stämningen, uppmärksamheten och glädjen. För alla de som tar studenten i år känner jag mest för att gå och gräva ner mig någonstans. Jag är inte den som är avundsjuk på folk i vanliga fall, men den dagen kommer jag vara så sjukligt avundsjuk på de som åker runt på flaken i stan. Åh, skulle kunna göra vad som helst för att få uppleva det igen, en gång till....




Kommentarer
Postat av: IDA

ÅH DU FÖRSTÅR MIG!!! underbart!!!!!

orka sitta och läsa igenom gamla uppgifter, du kanske har några ja kan lämna in ;)

sitter å pluggar nu, istället för o va ute i glassa i solen en ledig söndag



KUL

hoppas allt e bra, puss <3<3<3

Postat av: Tildis

IIIIIIIH JAG LÄNGTAR OCKSÅ TILLBAKS TILL STUDENTDAGEN. BÄSTA DAGEN I MITT LIIIIIIIIV!!!!!!

2010-05-02 @ 21:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback