Idag frågade jag mamma vad jag skulle göra utan henne? Hon ställer alltid upp, vad det gäller allt.
Nu är allt med bilen äntligen klart. Bromsgrejerna är på plats och fick även ett nytt batteri idag. Så nu behöver jag inte oroa mig över att bilen inte ska starta. Vilket den inte gjorde idag heller. Så jag ringer mamma och hon åker från Pershagen hem till mig, för att jag ska kunna starta min bil med hjälp av hennes. Vi åker tillbaks till Pershagens lilla bilverkstad. Får allt fixat och även batteriet då, som egentligen inte skulle fixas idag. Ser framför mig hur mina pengar försvinner och hur min skuld till mamma växer. Ringde henne nyss och hon är värdens bästa och säger att jag bara behöver betala 1500 istället för 3000 så vi delade på summan. Precis som vi gjorde när min fläkt gick sönder. Tusen tack, nu slipper jag leva på nudlar den här månaden. Typ.
Nu har jag precis ätit klart, lagade nyss mat och gjorde lite extra så jag fick ihop tre matlåndor. Snart kommer Emelie och Mickis hit och vi ska åka till jobbet tillsammans.



Kommentarer
Postat av: Anna

Mammor är väldigt bra att ha! :)

Hur gick det med camebridge? Blev det inget? Med tanke på att du pratar matlagning och glass... ? Man mår bättre av mat än pulver iaf!

Postat av: Linn

Haha! Jag gick dit nu i söndags och lyssnade på vad allt innbebar. Men köpte inget, än. Eftersom de blev så mycket med bilen nu, visste inte att mamma hade tänkt hjälpa till. Det kostar ju trotts allt över 1000 kr. Så isf blir de efter löning:)

2010-03-22 @ 22:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback